Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Welke luchtreiniger is er geschikt om de lucht te bevochtigen en rook te verwijderen?

Heeft iemand hier ervaring mee. Ik heb altijd mijn raam open omdat ik rook, maar het wordt kouder. Ik woon op een klein appartement.
Ik weet dat stoppen met roken beter is.........

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wonen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor zo ver ik weet, heb je geen combi apparaat die de lucht reinigt, en de lucht bevochtigt.
Ik heb een luchtreiniger en een luchtbevochtiger.
Een luchtbevochtiger is behoorlijk prijzig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lucht bevochtigen kan ook via bakjes water aan/op de verwarming, misschien helpt dat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat is waar....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die dingen heb ik een paar jaar geleden ook gebruikt, maar die helpen niet veel, omdat er niet genoeg water verdampt, tegenover de droge lucht die de verwarming uitstraalt.
Die trekken dat niet, of je moet er echt een stuk of 10 op gaan hangen.
Ik had er 4, en dan nog heeeel veel orchideeen die op vochtbakken stonden, en dan kwam ik nog maar aan de 40 % luchtvochtigheid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hm, mijn ouders hadden ze altijd hangen, plus veel planten (geen orchissen), en altijd een relatieve luchtvochtigheid tegen de 70%.
Je zult hoe dan ook moeten ventileren anders wordt de lucht toch steeds droger.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat deed ik ook, was op mijn slaapkamer bij mijn ouders thuis, ik had bijna dag en nacht het raam open staan, en de verwarming aan in de winter, en dan kwam ik hooguit, bij de 40 % als er buiten droge lucht was.
Ja toen keek ik nog niet zo nauw met het stroomverbruik ;-)

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Ik rook nogal veel op mijn computerkamer waar ook kleding kasten staan. Om te voorkomen dat de kleding gaat stinken heb ik een aantal jaar geleden een Sonair ventilatie box van Innosource, gemonteerd. Deze heeft een afvoer naar buiten toe. Met het gebruik van een hepa filter zuivert hij de lucht van alle rook luchtjes, werkt perfect.

Toegevoegd na 1 minuut:
Dit apparaat bevochtigt de lucht echter niet
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedankt! Dat hij rook verwijderd is ook het belangrijkste.

Andere antwoorden (1)

Op kieskeurig staan diverse luchtbevochtigers met de mogelijkheid tot luchtreiniging.
Afhankelijk van de ruimte zijn ze al te koop voor 42 euro.
Alle merken staan vermeld b.v. Beec etc. inclusief beoordeling.
www.kieskeurig.nl

Toegevoegd na 1 minuut:
Niet beeca maar boneco.
(Lees meer...)
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedankt, daar had ik ook gekeken.
j5m
14 jaar geleden
beste product is ook zo`n site.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Van Boneco heb ik een luchtbevochtiger, de U7144, erg fijn ding.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gebruiken deze dingen veel energie? Ik rook weliswaar niet maar ik heb vreselijke hetelucht verwarming. Ik ruik alles van buiten en van de buren kortom: het stinkt hier vaak!
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing