Hoe kan ik mijn Sola bestek roestvrij houden?

Als ik ze in de vaatwasser doe zit er als de vaatwasser klaar is roest op. Het is een nieuwe vaatwasser en het is nieuw bestel. Het is ook bij mijn Sola messenzet.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
1.1K

Antwoorden (2)

het antwoord ligt in de vraag besloten: niet meer in de vaatwasser, of ander bestek.
In de vaatwasser wordt je bestek langdurig aan agressieve schoonmaakmiddelen blootgesteld en blijkbaar is het daar niet (goed) tegen bestand.
Je zou nog een ander vaatwasmiddel kunnen proberen: sun is berucht voor aantasting van glaswerk, ikzelf heb niet noemenswaardig last met blokjes van de lidl. Mijn bestek vertoond wel hier en daar een verdacht plekje....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je bestek beslaat als je de vaatwasser niet meteen opent nadat hij klaar is. De stoom die nog in de machine aanwezig is kan niet weg en zorgt voor aanslag op je bestek. Toen wij ons nieuwe bestek kochten zijn we hier in de winkel waar we het kochten ook voor gewaarschuwd. En inderdaad heb ik nu geen plekjes op mijn bestek. Succes ermee!