Ik krijg nu een factuur van een installateur 2 1/2 jaar na dato. Moet ik nu nog betalen?

Vlak na het geleverde werk hem enkele keren benaderd. Tevergeefs. Het werk was nog niet helemaal af, dat heb ik inmiddels door een ander laten doen.

Weet jij het antwoord?

/2500

Er is arbeid verricht en dat zal toch betaald moeten worden. Misschien kun je de installateur benaderen met het voorstel het verschuldigde in 2,5 jaar in gedeeltes te betalen.

Bij een consumentenkoop is de verjaring 2 jaar, Dus volgens mij hoef je die factuur niet meer te betalen. Verjaring bij consumentenkoop: 2 jaar Is er sprake van een consumentenkoop, dat wil zeggen een overeenkomst waarbij de koper een particulier is en de verkoper handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf, geldt er zelfs een verjaringstermijn van twee jaren. Na twee jaar kan de verkoper dan ook geen betaling meer afdwingen.

Bronnen:
http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=2401

Als er geen officiele oplevering is geweest heeft hij geen poot om op te staan, maar in jouw geval was het werk niet af en hij reageerde niet meer. je zou hem een bedrag kunnen voorstellen in verhouding met wat hij gedaan heeft. neem de afgesproken of normale prijs voor die klus trek daar de kosten van dat andere bedrijf af haal er 20 procent af voor ongemakken en stel dat bedrag voor. Je hoef hem niets te betalen maar dat ligt aan jezelf wat je wilt.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100