Hoe vaak moet je de afwasmachine reinigen om je vaat schoon eruit te krijgen.Ik doe het sporadisch, maar is er een regelmaat aan te geven ??

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wonen
1.4K

Antwoorden (4)

Ik ga wat heel vreemds zeggen: volgens mij hoeft dat nooit.
Het vaatwasmiddel maakt toch ook je vaat goed schoon? Dus dat gebeurt ook met de onderdelen van je vaatwasser.
Volgens mij een volstrekt overbodige handeling om hem nog een keer speciaal te 'reinigen'.
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wow antwoordman dat zou xinix ook hebben kunnen zeggen... +1
AWM
14 jaar geleden
Twee zielen, één gedachte, XiniX!
AWM
14 jaar geleden
Enneh, waarom praat je over jezelf in de derde persoon?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Och, dat doet Rota ook wel eens.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zo is het, antwoordman! Allemaal flauwekul om WEER een product te kunnen verkopen! +1
Ik heb de afwasmachine nooit schoongemaakt in de acht jaar dat ik hem heb. Dat doet hij zelf wel - kijk maar naar hoe zo'n ding heet. ;-)

Onderin zit een filter. Dat controleer ik wel elke paar weken op vuil, en zo nodig spoel ik het uit onder de kraan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De vaatwasser moet je een keer in de twee, drie maanden extra schoonmaken.
De blokjes voor de vaatwasser maken de vaat wel schoon , maar laten resten achter, in de buis waar het vuile èn schone water in komt, die buis zit onder je zeef.
In die buis blijven vetresten en zeepresten hangen.
Ik heb eens een reparatie gehad aan de vaatwasser en heb toen gevraagd of dat wel echt nodig was.
Hij heeft het mij toen laten zien hoeveel resten er achter bleven, gewoon vies.
Dat is vaak ook de reden dat een lege vaatwasser soms kan stinken.
Vanaf dat moment heb ik hem eens in de twee/drie maanden met zo'n flesje schoongemaakt.
Ik kan het echt merken, ook aan de vaat, die 'ruikt' niet meer.

Toegevoegd na 1 minuut:
OOk de zeef en de filter moet je regelmatig schoonmaken ivm etens resten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het helpt heel veel als je het grove vuil voordat het de afwasmachine ingaat eerst afspoelt. Na gebruik de deur een beetje openlaten, zodat hij verder kan drogen/ademen.
Nooit, behalve als je afwasmachine je opdraagt het filtertje schhon te maken, zout of glansmiddel te vervangen.
Dit is een mooi voorbeeld, van een zeepfabriek die zijn markt aan het scheppen is.
Als je goed naar het reclame filmpje kijkt, dan zie je dat het gewoon onzin is (allemaal smerige onderaardse gangen : het lijkt Doom van vroeger wel)