Hoe weet je hoeveel je groene container weegt?

Hij mag 80 kilo wegen. Maar hoe weet je nou hoe zwaar hij is?!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wonen
17.1K

Het beste antwoord

Zet hem op de weegschaal

Toegevoegd na 19 uur:
Weegschaal neerzetten met het glaasje van je af. Groenbak voor je uit duwen totdat deze boven de weegschaal is. Dan op de weegschaal laten zakken. Mik het zo uit dat het glaasje nog net niet onder de bak komt. Dan de bak even rechtop houden (zonder omhoogwaartse kracht uit te oefenen - alleen terugkantelen voorkomen). Dan aflezen.
Poet
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+ hiervoor heb ik een oude weegschaal bewaard, na een paar keer wegen is het goed in te schatten.
Poet
10 jaar geleden
Dank voor de min. Ben natuurlijk wel benieuwd naar de reden om gebruik van een weegschaal voor gewichtsbepaling af te wijzen.
Rieneke1
10 jaar geleden
Van mij geen min, maar het lijkt me een hele toer zo'n ding te wegen, ik weeg zelf nog geen 60 kg.
Poet
10 jaar geleden
Ja, kan toch best wel hoor, ook als je zelf nog geen 60 Kg zwaar bent:
Weegschaal neerzetten met het glaasje van je af. Groenbak voor je uit duwen totdat deze boven de weegschaal is. Dan op de weegschaal laten zakken. Mik het zo uit dat het glaasje nog net niet onder de bak komt. Dan de bak even rechtop houden (zonder omhoogwaartse kracht uit te oefenen - alleen terugkantelen voorkomen). Dan aflezen.
Rieneke1
10 jaar geleden
Zo klinkt het niet al te moeilijk idd :)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat ga ik proberen. Thanks!
Poet
10 jaar geleden
Als je ziet dat de weegschaal over de top gaat terwijl het hele gewicht van de bak er nog steeds niet op rust dan is het wellicht handig om niet verder te gaan. Zorg dus dat je het gewicht er niet in één keer op laat bonzen maar wat controle houdt
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
hebben wij ook wel eens geprobeerd, maar is vrij lastig. onze weegschaal is erg klein in vergelijking met de bak. En als ik er achter sta om de bak, die bijna zwaarder is dan ikzelf recht te houden, kan ik hem niet aflezen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dan sta je aan de verkeerde kant.
Ik zet de kliko zo op de weegschaal dat de achterkant in het midden staat.
Dat ga ik aan de andere kant staat en trek ik de kliko scheef, zo:
http://www.vervloesem.eu/qed/wp-content/uploads/2008/08/square.svg
(ik zou dit niet me teen weegschaal van glas doen)

Andere antwoorden (2)

Of til hem even op. Een gemiddelde slanke volwassen man weegt iets minder. Even vergelijken dus. Het hoeft allemaal ook niet precies, want ze doen niet moeilijk over een keer 1-5 kilo teveel.
10 jaar geleden
Ga er maar van uit dat hij, zolang je er geen boomstronken indoet, maar het gewone afval niet boven de 80 kilo zal komen. Of je moet alles wel zo samenpersen dat er geen luchtgaatje meer over is
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bij veel zand en aarde (mag eigenlijk niet) haal je de 80 kilo snel. Zeker bij een 240 liter kliko
Poet
10 jaar geleden
Ik heb laatst een hele boel nat mos met aarde van mij platte schuurdak gehaald (vlgs mij 20 jaar niet gedaan door mijn voorgangers) en dat was meer dan 100 Kg
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Jackd: aarde (potgrond) mag hier wel en dat heb ik er dus ingegooid, Niet vreselijk veel, maar het is zwaar. Poet: namen ze hem toen nog mee?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ik had laatst de container helemaal leeg en schoon, en verderop had iemand veel tuingrond op een berg gegooid, die dat had afgegraven om een terras aan te gaan leggen. Ik wilde mijn tuin ophogen, had geen kruiwagen, en dacht slim te zijn en de container te nemen. Bij een kwart vol kon ik hem al niet meer over het gras rijden, zo zwaar was ie.