Heeft er iemand tips/ideën om een garage kanteldeur te isoleren? Of is er iets voor in de handel?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.9K

Antwoorden (5)

Je kunt de binnenkant bekleden met schuimplastic platen of een paar banen glaswol.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Glaswol of steenwol met aluminiumfolie zou je met een paar latten tegen de deur kunnen bevestigen, alufolie kant naar binnen, wol tegen de deur.
Bij het bevestigen van de glaswol moet je inderdaad handschoenen dragen omdat de vezeltjes jeuk opleveren.
Makkelijker is dan ook het gebruik van schuimplastic platen, die kun je met geschikte lijm of dubbelzijdig tape op de deur plakken.
paulus811
12 jaar geleden
De deur isoleren heeft geen enkele zin, want de spleet tussen de deur en de drempel is zo groot dat de kou vrij spel heeft. Daarmee zeg ik niet dat het antwoord fout is, maar zinloos is het wel.
'N rubber strip aan de onder & bovenkant bevestigen met schroeven,als 't past ook aan de zijkanten. Dan heeft die glaswol volgens mij ook meer nut.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het ligt er ook aan waarvoor je hem wil isoleren, is het om wat warmer te zitten met het klussen of om er een kantoor van te maken? In het eerste geval zou ik piepschuim tegen de deur plakken met wat extra tochtstrippen rondom, eventueel op de grond waar de deur sluit een extra rubber plakken voor betere afsluiting. Voor de tweede situatie zou ik dakplaten halen met isolatie er gelijk op, is het gelijk netjes af te werken met verf of behang en iets meer aandacht geven aan de randen. Als je de deur nooit meer gaat gebruiken zou ik een voorzetwand maken met dubbele glaswol isolatie, let er alleen op dat glaswol een beetje gevoelig is voor vocht en misschien toch een dampwerende folie er bij zou gebruiken.(metalen deuren kunnen makkelijk condens doorlaten)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bovenstaande oplossingen kunnen allemaal,maar gebruik alleen geen lijm op waterbasis aangezien de condens van de deur in de winter opvriest.Wat inhoud dat de lijm eraf komt met plaat en al.
Gebruik dus een lijm op polymeer basis of iets dergelijks!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed isoleren zal het nooit, met een metalen kanteldeur.
Geen probleem als het er af en toe warm moet zijn, maar als het er altijd verwarmd is kost het veel om die garage te verwarmen.

Die metalen deur eruit.
Je kan er een geïsoleerde roldeur inzetten,
maar in de meeste garages staan geen auto's dus dan is een wand met een normale deur genoeg. En dat isoleert wel goed.
Met wat tweede hands materiaal hoeft het niet eens duur te worden.

Moet het toch goedkoop:
Isolerende bubbel folie met dubbelzijdig en/of aluminium tape vastmaken.
En daarna iets aan de tocht doen.

Maak de deur niet te zwaar, anders til je je iedere keer een breuk.