hoe kun je een koof het beste monteren op een hangende gipsplaat(plafond)?

er zit heel weinig regelwerk bonven het plafond en ik wil het risico niet lopen dat het halve plafond naar beneden komt..

Toegevoegd na 1 minuut:
en bovendien wil ik de koof niet groter maken

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.4K

Antwoorden (2)

er bestaan helicoperpluggen/schroeven. Dacht tenminste dat ze zo heten. Raambekleding en rolgordijnen enzo worden hier ook mee bevestigd. Werkt super en kan heel veel gewicht dragen.
Misschien even bij een stoffeerder in de buurt opvragen hoe ze precies heten en of je ze daar kan kopen, anders heeft Peitsman ofzo ze denk ik wel.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Google maar even op "gipsplaat wokkel".
Goede bouwmarkten hebben die die dingen wel, koop de aluminium variant die is sterker.
Om de goede maat te kopen moet je wel de dikte van de gipsplaat meten.
( klein 5 a 6 mm gaatje boren, spijker er insteken kop laten stuiken met achterkant gipsplaat uitstekende lengte aftrekken van de totale maat v/d spijker.)