De centrale deurvergrendeling van onze flat gaat soms open voordat ik de sleutel heb gebruikt hoe kan dat? (Niemand heeft en kent dit)

Ik heb last van statische elektriciteit is dat soms de oorzaak?
Niemand in het flat heeft of kent dat, ook mijn man niet (dus de sleutel kan niet de oorzaak zijn).Dus op het moment dat ik de deur wil openen begint die al te zoemen en is dan open.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
1.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat voor sleutel is het? Een ouderwetse of een met een magneetje?
Amadea
12 jaar geleden
Is jouw man eerder thuis en ziet hij jou aankomen? Dan is het eenvoudig te verklaren...
capthavoc
12 jaar geleden
Probeer het eens met een kluis deur ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mr. Tomaat het is een sleutel waar ik ook onze huisdeur mee moet openen en ziet er ook als zodanig(gewoon) uit dus. De sleutel is te gebruiken voor de hoofdingang en voor de ingang naar de liften (de centrale vergrendelingen ).Iedere bewoner heeft dus een huissleutel die op de centrale vergrendeling past en tevens op hun eigen huisdeur.
Mijn man kan de deur niet openen voor mij als ik niet aanbel dus dat kan niet de oorzaak zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja ik heb zelf al geopperd om het eens bij de Nederlandse Bank te proberen wie weet lukt het daar ook?
capthavoc
12 jaar geleden
Effe serieus ik begrijp dat ik heb last van,... niet helemaal klding statisch ? magneet veldje om je sleutel en dan signaaltje ?
maar zelf dan lijkt het me erg sterk
maar je zou het kunnen testen in een ander gelijksoortige flat
vaak zijn al die deuren hetzelfde van zelfde fabrikant enzo
dus als het zonder sleutel zou kunnen dan moet ook die deur open gaan ;)
probeer dat eerst eens en anders probeer hetzelfde eens met en sleutel van iemand die daar woont doe dan even net of het jouw sleutel is en behandel hem dan ook even zo
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het antwoord van grijze zou kunnen, ik heb nl.altijd een tas bij me met daarin een mobieltje en een autosleutel voor afstandsbediening. Maar ik ben ook enorm statisch ik zie er soms tegenop om iets aan te raken omdat ik zo'n stroom?tic krijg. Maar ik zal mijn man eens vragen om zijn sleutel te ruilen voor de mijne (dat ik daar nog niet aan gedacht heb, dom dom). Wanneer die het dan ook doet dan weet ik in ieder geval dat het niet aan mijn sleutel ligt.
Ja de centrale vergrendeling werkt inderdaad op een draadloos systeem volgens mij.Het gekke is dat het niet altijd gebeurt (maar het is wel gemakkelijk als ik met veel boodschappen in de hand voor de deur sta). Onze voordeur zelf (dus geen centrale vergrendeling) doet het niet.

Antwoorden (3)

Een buurman houdt je mogelijk in de gaten en doet open als je voor de deur staat
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
Als haar man het niet kan doen kan de buurman het evenmin... Blijkbaar heeft de flat geen intercom met deuropener.
bamibal
12 jaar geleden
@Amadea: er staat alleen dat het haar man niet overkomt. Dat betekent niet dat er niemand op het knopje kan drukken.
Moderne sleutels zijn vaak voorzien van een RFID-chip die op korte afstand door de auto herkend wordt.
Er wordt zelfs al reclame gemaakt met het feit dat de deur al open gaat als de sleutel nog in je tasje zit en je vlak bij de deur bent.
De RFID-chip maakt ook dat de startonderbreking pas vrijgegeven wordt als de echte sleutel in het contactslot zit.
Een uiterlijk gelijke passende sleutel kan wel het stuurslot los zetten en de startmotor ronddraaien, maar de motor slaat niet aan als de juiste chip-code niet aanwezig is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
pssst... koos? het gaat over een flat ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ah, die verdomde kleine lettertjes ook, ik las fiat i.p.v. flat, de "centrale deurvergrendeling" is ook een term die voor auto's gebruikelijker is dan voor flats. ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
jahaha de kleine lettertjes hé het is geen verzekeringspolis hoor! Maakt niet uit bedankt voor de reactie in elk geval.
Als de centrale vergrendeling werkt op een draadloos systeem, ik bedoel daarmee dat jij draait sleutel om en dan word draadloos de deur aangestuurd, dat kan ook dat het van je appartement draadloos naar de deur word gestuurt. kan het ook gebeuren dat jij een andere sleutel of toch statische electriciteit of zelfs een mobiele telefoon een signaal na de deur geeft om te openen. Misschien zijn er mensen in jouw appartement die slecht ter been zijn en een zender hebben om de deur te openen, dan weet je gelijk of het zo is.