De centrale deurvergrendeling van onze flat gaat soms open voordat ik de sleutel heb gebruikt hoe kan dat? (Niemand heeft en kent dit)

Ik heb last van statische elektriciteit is dat soms de oorzaak?
Niemand in het flat heeft of kent dat, ook mijn man niet (dus de sleutel kan niet de oorzaak zijn).Dus op het moment dat ik de deur wil openen begint die al te zoemen en is dan open.

Weet jij het antwoord?

/2500

Een buurman houdt je mogelijk in de gaten en doet open als je voor de deur staat

Moderne sleutels zijn vaak voorzien van een RFID-chip die op korte afstand door de auto herkend wordt. Er wordt zelfs al reclame gemaakt met het feit dat de deur al open gaat als de sleutel nog in je tasje zit en je vlak bij de deur bent. De RFID-chip maakt ook dat de startonderbreking pas vrijgegeven wordt als de echte sleutel in het contactslot zit. Een uiterlijk gelijke passende sleutel kan wel het stuurslot los zetten en de startmotor ronddraaien, maar de motor slaat niet aan als de juiste chip-code niet aanwezig is.

Als de centrale vergrendeling werkt op een draadloos systeem, ik bedoel daarmee dat jij draait sleutel om en dan word draadloos de deur aangestuurd, dat kan ook dat het van je appartement draadloos naar de deur word gestuurt. kan het ook gebeuren dat jij een andere sleutel of toch statische electriciteit of zelfs een mobiele telefoon een signaal na de deur geeft om te openen. Misschien zijn er mensen in jouw appartement die slecht ter been zijn en een zender hebben om de deur te openen, dan weet je gelijk of het zo is.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100