Wat is een redelijke prijs voor het installeren van een nieuwe verwarmingketel en (3) nieuwe radiatoren met buizen etc...erbij?

Oude geiser en oude radiatoren worden verwijderd (uit klein appartement).

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
1.6K

Antwoorden (2)

Dit is lastig aan te geven zonder meer informatie. Hoe wordt eea weg gewerkt? Welk type ketel?

Hou rekening met 1000-2500 euro voor de ketel. Verwarmingselementen rond de 75-125 euro per stuk, afhankelijk van design en grootte
Leidingen een paar euro de meter

uurloon rond de 35 per uur. Zal een kleine dag werk voor 2 man in zitten als alles op de wand gemonteerd kan, en er niet te veel aansluitingen gemaakt moeten worden.

Grove schatting kom ik uit op een bedrag van minimaal 2000 euro tot zo mooi als je het zelf wil maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een goede ketel (bijv een Nefit Topline) kost je rond de 1500, installatie is rond de 500.

Dan 3 radiatoren, 125 voor gewone plus koperen buis van 4 euro per meter plus koppelstukken.

Als laatste een goede thermostaat van rond de 150 en dan heb je de meeste kosten wel gehad.

Als er door vloeren geboord moet worden kan het totaalbedrag aardig oplopen. Hiervoor moet je een speciaal bedrijf inhuren die met een diamantboor de gaten kan verzorgen.

Zorg wel dat je een ketel hebt met de juiste capaciteit. Op nefit.nl kun je aan de hand van enkele vragen bepalen wat voor jou de meeste geschikte is.

Toegevoegd na 1 minuut:
Bij bovenstaand bedrag komen nog de arbeidsuren voor het ophangen van de radiatoren. Die 500 is alleen voor installatie van de ketel en kan iets oplopen omdat er nu geen ketel hangt. Er kan dus geen gebruik worden gemaakt van bestaande leidingen en kranen om water aan te voeren.
paulus811