Hoe kan je luxaflexen schoonmaken?

Hoe kan je Luxaflexen schoonmaken? Bij mij zit er na jaren een enorme stofbende op die ik eraf wil poetsen, maar het is zonde als de lucaflexen knikken, door de kracht je je erop zet. Wie heeft er ervariing mee?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.8K

Antwoorden (8)

Er is een speciale Swiffer voor smalle ruimtes en die is prima te gebruiken tussen luxaflex lamellen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Swiffer Duster heet het ding, zie de link voor een plaatje en toelichting.
13 jaar geleden
Op mooie warme dag luxaflex schoonmaken met water en schoonmaakazijn met zachte borstel.Leg van te voren luxaflex in het gras.Daarna ergens aan ophangen en aan beide kanten schoonspuiten met hogedrukspuit.Laten drogen in de zon en klaar.Vooral goed voor rokersaanslag.Luxaflex krijgt ook zijn oorspronkelijke kleur terug
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
tegen rookaanslag een scheut ammoniak
Na al die jaren is het niet alleen meer stof, maar ook vettigheid, nicotine als je rookt, etc. Zo'n speciale stoffer voldoet dan niet meer, wel een sopje dat ook boven op de keukenkastjes (en vergelijkbare viezige oppervlakken) kan schoonmaken.

Tegen het knikken moet je twee handen gebruiken, boven en onder drukken (tussen twee vingers), met de andere hand de luxaflex vasthouden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is maar één manier om luxaflex echt schoon te krijgen. Dat is met een emmertje sop en een microvezeldoekje. Iedere lamel apart schoonmaken en hij glimt weer als nieuw!

Alle hulpmiddeltjes die je kunt kopen werken niet of nauwelijks, het is weggegooid geld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je een bad hebt zou je de luxaflexen eraf kunnen halen en in een sopje in bad kunnen leggen.
Of als je geen bad hebt in de douche hangen en wat schoonmaakmiddel op spuiten in laten trekken en dan afspoelen met de douchekop.

Bij de lidl verkopen ze schoonmaak doekjes in een pak (ke hebt ze ook duurder bij de supermarkt),je zou de luxaflex per stuk kunnen schoonmaken met het doekje tussen duim en wijsvinger er langs kunnen strijken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb ze zelf wel eens in bad gelegd, in een sop / heet water mengsel. Na een half uurtje weken opgehangen aan de douchgordijn stang (Verschoven tot midden boven het bad) en afgespoten met hete douche. Wekte prima, maar wel een boel gerommel voor je de setup hebt.

Er zijn ook gespecialiseerde bedrijven die dit voor je doen. Als een beetje betalen geen probleem is zou je even een offerte kunnen vragen.

http://www.lamelcleaning.nl/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
pak een emmer met warm water en schoonmaakazijn..
pak 2 oude washandjes en gebruik die als een soort handschoen pak aan beide kanten je lamel zachtjes vast.. druk je handen tegen elkaar dat je lamel ertussen zit en ga van boven na beneden het klinkt raar maar je lamellen zijn dan gelijk aan beide kanten goed schoon dit was toen een tip van de verzorgingshuis waar ik toen werkte als schoonmaakster en met deze methoden ben je ook geen uren bezig
succes ermee
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb 2 haken in de badkamer aan de muur waar ik de luxaflex aanophang en uitdraai vervolgens doe ik ik een spuitbus een sopje bleuwonder benevel ze daarmee en vervolgens spuit ik ze schoon met sproeier en laat ze drogen dit werkt erg handig