Rekening meerwerk van de aannemer komt drie maanden na afronden van het aangenomen werk, zonder mededeling dat de werkzaamheden meerwerk is. Mag dit ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Stond dit meerwerk in een ondertekende offerte?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heeft hij het meerwerk aangekondigd en hebben jullie er afspraken over gemaakt in het contract? Zo niet, dan heeft hij pech gehad volgens mij.

Antwoorden (2)

Dat het drie maanden duurt voor de rekening komt is lang (meestal willen ze snel hun geld), maar op zich is daar niets mis mee.
Wat de mededeling betreft is de vraag van belang: heeft de aannemer in redelijkheid mogen aannemen dat je dat wel besefte? Zo ja, dan hoeft hij dat niet nogmaals te zeggen.
En: heb je, impliciet of expliciet, opdracht gegeven voor dat werk (wat meerwerk blijkt te zijn).
Maar ook: is het wel meerwerk? Of is er ruimte om de oorspronkelijke opdracht eng of ruim uit te leggen?
Zomaar wat relevante overwegingen. Een sluitend antwoord is op basis van de gegevens niet mogelijk.
En zelfs dán is er bij dit soort zaken altijd veel discussie mogelijk.
12 jaar geleden
Geachte heer/mevrouw,

het is belangrijk wat u van te voren afgesproken heeft.
Heeft u de algemene voorwaarden van de aannemer gelezen en/of ondertekend ?
Wij plaatsen schuttingen en komen ook vaak meerwerk tegen. In onze voorwaarden staat vermeld dat het meerwerk in rekening wordt gebracht.Als wij voor een grote aannemer werken dienen wij het meerwerk binnen een week te schriftelijk te melden. 3 Maanden is wel heel lang.