Hoe kan je erachter komen of er een muis in je huis is?

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik bedoel een muis als knaagdier ( en geen computer muis)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
8.5K
Amadea
12 jaar geleden
Huur een kat.
zondag
12 jaar geleden
Hoeft met een geleende kat helemaal niet lang te duren hoor. Ik had een muis en probeerde allerlei vallen zonder resultaat. Daar wij toch al een kat wilden haalden we er een uit het asiel. Hij had de muis de volgende middag al te pakken, in ons bijzijn nota bene. Als die kat geleend was geweest had ik hem dus maar 1 dag hoeven lenen.
Sharon
3 jaar geleden
Als je 1 muizenkeutel in huis hebt gevonden kan het dan al wezen dat je last hebt van muizen?

Het beste antwoord

zet maar een schoteltje met meel klaar of een stukje kaas.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb dit antwoord als beste ervaren omdat je hiervoor geen muizenval en muizengif nodig hebt. Ook hoef je niet in alle hoeken te gaan zoeken naar keutels en geknaagde draden e.d.
Een stukje kaas in een aantal hoeken van de woonkamer heeft gewerkt. Daarna koop je een muizenval en plaats je deze in de kamer met evt. pindakaas.

Andere antwoorden (8)

je kan ze soms horen lopen
Je vind kleine zwarte drolletjes in kasten / hoekjes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn en aantal specifieke kenmerken die erop duiden dat er muizen in huis zijn.

-Vooral op plaatsen waar muizen vaak komen zijn muizenkeutels te vinden. In de keuken en langs plinten omdat ze vaak vlak langs de muur lopen.
-Muizen maken een soort krassend geluid. Dit geluid is vaak te horen uit plafonds en muren.
-Muizen laten een hele specifieke geur achter die goed te ruiken is als je erbij in de buurt komt. Het ruikt naar een combinatie van muskus en ammoniak. In kleinere ruimtes is deze geur niet te missen.
-Schade aan meubilair of andere zaken in huis duiden ook op de aanwezigheid van muizen.
-Wanneer er aan uw meubilair is geknaagd is de kans groot dat dit materiaal wordt gebruikt voor het maken van een nest. Muizennesten zijn vaak te vinden op goed beschutte plekjes zoals achter de lekkere warme koelkast.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Leg wat muizengif / stukjes eten in de hoekjes en als het weg is heb je vast een muis. Had in het andere huis ooit eens een schaaltje muizengif neergezet ging boodschappen doen. Kwam thuis en heel het schaaltje was leeg. Toen had ik heel veel muisjes...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Muizenval neer zetten en pindakaas er op smeren GEEN kaas! Dat vinden ze minder lekker!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb jarenlang vogels gekweekt in een grote schuur, en ik rook het meteen als er muizen waren.
De stank van muizenpis is een vreselijke lucht!

Het antwoord is dus: je ruikt het absoluut!
(als er niks met je reukvermogen aan de hand is natuurlijk)

Natuurlijk kun je, is al genoemd, ook muizenontlasting zien liggen.

Zie je ineens her en der isolatiemateriaal op de grond liggen, is het aannemelijk dat er muizen in het isolatiemateriaal aan het nestelen zijn.

Tot slot kun je ook aan elektriciteitskabels zien, of er muizen aan geknaagd hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je bij je kat zowel aan de voorkant als aan de achterkant een staart ziet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wij hadden ook een muis in huis en toen vonden we kapotte rijst doosjes, drolletjes e.d. als je denkt te weten waar het muizenholletje is zet daar dan een muizenval neer en een paar dagen later kan die de kaas(of iets anders)niet weerstaan en is ie gevangen. Als u geen muizenklem wil dan kan u een hokje of een doosje nemen waar hij wel in kan maar niet eruit!
Succes met de muizenjacht

Toegevoegd na 2 minuten:
pindakaas is beter maar pindakaas op de kaas is het beste
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Muizen in huis hebben kan een nachtmerrie zijn. Omdat muizen zich erg snel voortplanten, loop je de kans op een enorme plaag als je er niet snel bij bent. Vooral zolders zijn een prima locatie voor deze beestjes. Herkennen dat je muizen in huis hebt, is dan ook belangrijk. Maar hoe herken je ze? Het kan natuurlijk dat je de muizen op zolder hoort lopen, maar je kunt muizen ook herkennen aan hun uitwerpselen. De uitwerpselen van muizen zijn dun en langwerpig en hebben een puntig eind. De uitwerpselen zijn ongeveer 5 mm lang.

tevens ruik je vaak een ammoniak achtige penetrante geur, tref je snippers papier aan ? Hoor je nagels krabben als het in de avond stil is ?

Uit voorzorg kun je wel wat vergif kopen en dat op plaatsen neerzetten waarvan je weet of vermoedt dat het looproutes van muizen zijn. Muizen moeten meerdere malen van het gif eten om eraan dood te gaan. Vul het gif bij totdat je waarneemt dat er niet meer van gegeten wordt.