hoe word lucky bamboo verzorcht en gekweekt?

ik vraag me af hoe lucky bamboo gekweekt word en waar het vandaan komt. op veel plaatjes staat het in grind. is dat ook de meest ideale optie of is het beter hem in grond te planten? hoe lang blijft hij goed?

Toegevoegd na 1 minuut:
ik bedoel natuurlijk verzorgt.

is het waar dat maïs en riet familie is van bamboe of andersom?

Toegevoegd na 37 minuten:
waarom antwoord niemand ???????!!!!!!!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Interieur
4.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ho ho rustig!
Als er niemand gelijk antwoord geeft, dan komt dat omdat niemand het weet.
Wees blij dat er niet van die onzin-antwoorden worden gegeven zoals in de andere categorieen!
Waarom die haast? 'Lay back and relax!'

Het beste antwoord

Dracaena Sanderiana oftewel Lucky Bamboo
Familie:Agavaceae (voorheen Liliaceae)
Land van herkomst:Kameroen,Zaïre.
Deze plant is als kamerplant wel bekend.In China wordt deze plant op het veld geteeld en verhandeld als Lucky Bamboo.Voor de duidelijkheid,Lucky Bamboo is dus geen botanische maar een populaire naam,het is immers GEEN bamboo soort.
In het noord-oosten van China is het de gewoonte om de Luvky Bamboo te geven aan iemand om deze geluk te wensen.

De verzorging:
Lucky Bamboo staat in het water zoals een snijbloem,alleen heb je er jaren plezier van.De bamboo moet in eeen laagje water van 1,5 tot 5 cm staan,zonder toegevoegde voedingsmiddelen.Het water moet om de week ververst worden,in verband met bacteriegroei.Lucky Bamboo went makkelijk aan een nieuwe omgeving of situatie.
De plant gedijt het beste in een omgeving van 15 tot maximaal 32 graden.De plant heeft het liefst een plaats met weinig licht tot helder indirect zonlicht,zeker geen direct zonlicht.

De teelt:
De bamboo groeit in China op het veld,onder schermdoek.de kwekers snijden de plant,met blad,net boven de grond af.Daar worden er bossen van gemaakt en deze gaan naar de verwerkingsruimte,bijvoorbeeld een schuur of een binnenplaats.Hier wordt het blad verwijdert en de stelen op lengte geknipt.Bijvoorbeeld een steel van 100 cm wordt in drie delen geknipt,20+50+30 zo wordt een dergelijke steel in drie delen verkocht.
Een spiraal wordt gemaakt door een steel naar de grond te trekken met een touwtje.De plant zal dan weer omhoog gaan groeien en daardoor een knik krijgen.Door het touwtje regelmatig,in een cirkel,om de plant heen te verplaatsen zal een spiraal ontstaan.De regelmaat en de grootte van de spiraal is afhankelijk van de grootte van de plant en hoe vaak het touwtje is verplaatst.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik hoorde dat de kronkel door een buis veroorzaakt werd. kan dat ook? kan je de (is het geen bamboe???) bamboe ook in de grond planten? komen er dan nieuwe takken naast?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Planten in een pot kan,maar hoeft niet omdat hij op water ook prima doorgroeit.Zodra er onderaan de stam wortels ontstaan kan hij opgepot worden,dat moet wel gebeuren in een humeus potgrondmengsel dat veel water kan bevatten.Als hij in de grond staat kan hij heel voorzichtig bemest worden,plantenvoeding eerst oplossen in (altijd onthard) water en verspreid op de aarde gieten.
Wordt de Lucky bamboo te hoog dan kan deze afgesneden worden.De stam groeit dan niet meer door,wel kan hij op het snoeien reageren door net onder de afsnijding bladuitlopers op de stam te ontwikkelen.
En ja voor de kronkels worden ook wel wandelstokken gebruikt,soms ook veters en sommigen weven ze zelfs in een patroon.
En nee het is geen bamboe maar een soort lelie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ook bedankt voor de reactie terug! een lelie is ook goed hoor :P maakt mij't uit...

Andere antwoorden (1)

Hier een Engelstalige site over verzorgen van deze plant