Ik heb in twee maanden twee keer een muis gezien. Is de kans groot dat er een nest zit? En hoe kan ik ze (diervriendelijk) vangen?
De eerste keer zat de muis onder mijn kast en schoot toen weg, de tweede keer zag mijn huisgenoot de muis in de keuken, die toen onder mijn (gesloten) deur door mijn kamer is ingerend. Ik was er niet, dus heb het niet gezien. Nu hebben we vallen met pindakaas neergezet en muizenkorrels met pindakaas, maar ik heb ze niet meer gezien of gehoord. Kan het zijn dat die muis/muizen van andere huizen af en toe overlopen? Want het is hier meestal erg schoon. Dat ze dus alleen maar komen als er iets te halen valt?
Verder heb ik een vriendin die altijd muizen had (ze zag ze echt door de kamer rennen) en toen er achter kwam dat er een nest in haar sokkenla zat, bah! Ik vraag me nu af of er kans is dat er op mijn kamer ook een nest verstopt zit. Heb een grote kamer met veel dozen en bakken, dus zou zo maar kunnen. Maar op die ene keer na heb ik ze echt nooit gehoord, gezien of keutels/geknaagde spullen gevonden. Ik gok dat ze onder de vloer of tussen de muren zitten. Verder nog tips om ze te pakken? Wil ze liever niet doden, dat vind ik zo zielig.
Als er nesten zouden zitten, zou je er veel vaker (meer) zien of je zou ze horen of je zou vraatsporen zien of keutels.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.