Waarom gaan de rubbertjes van een koelkast zo vaak stuk?

Het lijkt me voor de fabrikant toch een kleine moeite om die van een betere kwaliteit te maken...

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Bij de reacties geef je aan dat je 't over het TV-programma 'De smaakpolitie' hebt. Bij de smaakpolitie bezoeken ze restaurants waar de koelkast elke dag zeer vaak open en dicht gaat. Als men dan aan de rubbers trekt i.p.v. aan het handvat, is ‘t niet vreemd dat dat sneller slijt. Maar dan nog… Zo’n restaurant-koelkast wordt gewoon veel zwaarder belast. Dan moet je goede kwaliteit kopen of gewoon op tijd elke x jaar vervangen.

Deze aanname is nog al fors. Ik heb nog nooit versleten rubbers gehad. maar ik maak ze ook schoon en trek de deur niet aan de rubbers open maar met het handvat.

De rubbers gaan zo snel kapot omdat de mensen de rubbers vaak schoonmaken met een schoonmaakdoek die veel te nat is . Als men de rubbers schoonmaakt met een iets vochtige doek dan gaan de rubbers veel langer mee . Of met een natte doek schoonmaken en dan met een droge doek het rubber weer goed droogmaken en vooral in de plooien .

De rubbers gaan vaak stuk omdat veel mensen de rubbers niet schoonmaken. Daardoor blijven stof kruimels vuil e.d. achter. Dit veroorzaakt op den duur verslijt hiervan. En ook rubber vergaat.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100