Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom gaan de rubbertjes van een koelkast zo vaak stuk?

Het lijkt me voor de fabrikant toch een kleine moeite om die van een betere kwaliteit te maken...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wonen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vreemde aanname ; ik heb in ruim 20 jaar iets van 5 koelkasten gehad (en nooit een kapotte, maar wissels door verhuizing of 'upgrades') en ik heb nog NOOIT een kapot rubbertje gezien. Zo vaak gaan ze dus vermoedelijk niet stuk...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou, als ik zo het programma De Smaakpolitie mag geloven...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb ook nog nooit een kapotte rubber gehad. Misschien dat die koelkasten van de Smaakpolitie echt heel oud en brak zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Rob:
Bij de smaakpolitie bezoeken ze restaurants waar de koelkast elke dag zeer vaak open en dicht gaat. Als men dan aan de rubbers trekt i.p.v. aan het handvat, is 't niet vreemd dat dat sneller slijt. Maar dan nog... Zo'n restaurant-koelkast wordt gewoon veel zwaarder belast. Dan moet je goede kwaliteit kopen of gewoon op tijd elke x jaar vervangen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Rob ; die koelkasten worden wel ietsiepietse meer gebrukt dan thuis en zijn soms tientallen jaren oud en nooit schoongemaakt. Natuurlijk drogen die rubbertjes dan uit. Maar dat is nog steeds niet 'vaak' of 'snel'. Gewoon verwaarlozing c.q. slecht onderhoud.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Bij de reacties geef je aan dat je 't over het TV-programma 'De smaakpolitie' hebt.

Bij de smaakpolitie bezoeken ze restaurants waar de koelkast elke dag zeer vaak open en dicht gaat. Als men dan aan de rubbers trekt i.p.v. aan het handvat, is ‘t niet vreemd dat dat sneller slijt. Maar dan nog… Zo’n restaurant-koelkast wordt gewoon veel zwaarder belast. Dan moet je goede kwaliteit kopen of gewoon op tijd elke x jaar vervangen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Deze aanname is nog al fors. Ik heb nog nooit versleten rubbers gehad. maar ik maak ze ook schoon en trek de deur niet aan de rubbers open maar met het handvat.
(Lees meer...)
ronron1212
14 jaar geleden
De rubbers gaan zo snel kapot omdat de mensen de rubbers vaak schoonmaken met een schoonmaakdoek die veel te nat is .
Als men de rubbers schoonmaakt met een iets vochtige doek dan gaan de rubbers veel langer mee .
Of met een natte doek schoonmaken en dan met een droge doek het rubber weer goed droogmaken en vooral in de plooien .
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De rubbers gaan vaak stuk omdat veel mensen de rubbers niet schoonmaken.
Daardoor blijven stof kruimels vuil e.d. achter.
Dit veroorzaakt op den duur verslijt hiervan.
En ook rubber vergaat.
(Lees meer...)
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing