Binnen deur in huis klappert, wat kan ik daaraan doen?

De deur tussen mijn gang en slaapkamer klappert. Hoe kan ik dit laten stoppen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Interieur
34.4K

Het beste antwoord

je kan een stukje vilt in de sponning van je deurkozijn plakken zodat het hout niet meer op elkaar komt
moet niet te dik zijn

het klapperen komt hoogstwaarschijnlijk doordat er ergens een raam of ventilatie openstaat, of bij het openen van andere deuren
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dankjewel!

Andere antwoorden (4)

De deur goed aantrekken en de deurklink omhoog zetten als dit mogelijk is of
een stukje karton onder de deur leggen en/of bovenop de deur zodat hij klem komt te zitten en misschien ook nog een stukje karton tussen de zijkanten klemmen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als de deur normaal niet klappert, maar nu wel door de harde wind, dan kan je dat makkelijk tijdelijk oplossen.

Zorg dat er geen tocht kan ontstaan, dus ramen en luikjes dicht doen. Of zet de deur open (niet op een kiertje meer echt helemaal open) of klem bijvoorbeeld een sok tussen de gesloten deur.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
heel simpel koop de goedkoopste tochtstrip die je kan vinden
plak deze in de sponning maar bij te veel te speling van de gesloten deur
kun je het sluitplaatje in sponning een of meer mm verplaatsen probleem opgelost.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Op Sinterklaasavond zou ik met dit lekkere weer toch niet snel
op zoek gaan naar een winkel met tochtstrips ;-)
Daar om had ik het ook over een tijdelijke oplossing.
Ik heb een stuk tochtstrip in de deurstijl geplakt. Geen gerammel meer.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
klein, licht deurdrangertje zal ook wel helpen, die heb je voor een paar euro.
vooral degene die op een scharnier zitten zijn ideaal.
pen uit scharnier halen, drangertje ertussen en pen er weer doorheen. :-)