Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik kan bij een nieuwbouwhuis kiezen voor een schuifpui, echter word de radiator dan naar de zijmuur verplaatst. Scheelt dit veel qua energiekosten?

Het gaat om een hoekhuis, de woonkamer is 5,7m breed en 7,5m lang. In de basis zit gewoon een raam aan de achterzijde(5,7m) met daaronder een radiator. Wanneer ik voor de schuifpui kies komt de radiator tegen de zijmuur(7,5m) te staan, en dus niet t.p.v. het raam aangezien deze dan tot aan de grond loopt, net als de schuifpui.
Ik weet dat ze de radiator o.a. onder het raam plaatsen om zo de koude wat van het raam afkomt tegen te houden maar in hoeverre scheelt dat tegenwoordig nog?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
882

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Qua energiekosten zal dit wel hoger worden, want de schuifpui is ( neem ik aan) van glas. En glas isoleert weinig tot helemaal niet. Dus als je meer glas oppervlakte hebt met de schuifpui dan het raam dan heb je dus ook minder isolatiee, waardoor de verwarming langer aan moet blijven om het warm te krijgen of te houden.
Of de energiekosten nu veel meer worden weet ik niet maar de kosten gaan wel omhoog.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding