Welke voordelen biedt een luchtreiniger met zich mee?

Hallo,

Ik heb geen allergie. Maar mijn slaapkamer heeft
wel een slecht ventilatie. En er is een printer + desktop
in mijn slaapkamer. Brengt een luchtreiniger nog
noemenswaardig voordelen met zich mee?
(Uitgezonderd de schonere lucht? )

Weet jij het antwoord?

/2500

Ja absoluut. Ik heb hetzelfde probleem en heb een Delonghi luchtreiniger gekocht. Deze zuivert de lucht van pollen. Ik heb op dat apparaat ook een ionisator zitten, deze zorgt ervoor dat moleculen ioniseert, dat wil zeggen op deeltjes een elektrische lading aanbrengt. Dat zorgt ervoor dat bacteriën/pollen e.d. neerslaan. De geladen zuurstofmoleculen hechten zich aan stofdeeltjes. En schadelijke stofdeeltjes worden positief geladen wat geneutraliseerd wordt door het negatief geladen zuurstofmolecule. Ik ben er in ieder geval zeer tevreden mee. In de hooikoorts periode word ik een stuk prettiger wakker. Kost zo'n 100-150 euro en verkrijgbaar bij BCC of Mediamarkt. Toegevoegd na 2 minuten: Dus het voordeel: Je ademt, als je dit apparaat aanzet, geen schadelijke stoffen meer in. Uurtje voordat je gaat slapen hem even op maximaal zetten, en 's nachts kan je hem op de slaapstand zetten (geen lawaai) En je zult bemerken dat na loop van tijd je bijna geen stof meer in de kamer vind.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100