Mijn aquarium pomp is kapot, moet ik een pomp kopen met het vergelijkbare aantal liters?

ik heb een pomp voor 100 tot 200 L. moet ik een pomp kopen die dezelfde aantal liters aan kan of een kleinere.

mijn aquarium is +/- 100 L.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
1.6K

Antwoorden (3)

Ik neem aan dat het al een externe pomp is, intern heb je ze volgens mij niet in die maat, maar als je nu wel een interne pomp hebt (dus het huis met vulling hangt IN je aquarium) dan raad ik je in IEDER geval een externe pomp aan. Ik wilde er niet aan maar wil niet niets anders meer.

De maat kun je zelf kiezen, je kunt ze allemaal knijpen zodat je vissen, bij een wat grotere pomp, niet de hele dag een golfslagbad hebben.

Het ENORME voordeel van een pomp met grotere capaciteit is dat je veel minder schoon hoeft te maken.

Ik maak de pomp nu ca 3x per jaar schoon, heerlijk!!!!
amigo
12 jaar geleden
Je kunt gewoon een andere kopen die geschikt is. Soms is meer aantal liters per uur beter omdat dit weer in je voordeel werkt ivb met het verversen, je hoeft minder water per keer te verversen.
Wat mijn voorganger ook aangaf, misschien is een externe pomp een goeie vervanger, maar ook deze moet eens per 1 tot 1,5 maand verschoond worden, ook hier geldt hoe meer liter per uur minder ondehoud.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij vissen en een inhoud van ongeveer 100liter een pomp met een capaciteit tussen de 100 en 150l. voldoende.

Heeft men andere bewoners in het aquarium is een sterkere pomp aan te bevelen, zo zou ik bij schildpadden een pomp nemen tussen de 200 en 300l.