Op welke NEDERLANDSE sites zouden jullie gaan zoeken als je een huis in Duitsland wilt kopen?

Ik bedoelde uitsluitend Nederlandse portals, dus bijv. in de trant van www.immobilieninDuitsland.nl

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen

Het beste antwoord

Geen enkele . Het aanbod van Duitse huizen bij Nederlandse makelaars is namelijk zeer mondjesmaat, en ALS er al een huis te koop is, is dat vaak al eigendom van een Nederlander en (dus) relatief duur voor Duitse begrippen. Niet voor niets staan die huizen soms al jaaaaren te koop.

www.immobilien.de is inderdaad DE site (vervelend alleen dat ze er nooit adressen bij geven) , al vond ik www.immobilienscout24.de vaak prettiger werken.

Op Funda staat ook wel eens een Duits huis via een Nederlandse makelaar te koop, al is dat soms wel goed zoeken. Ze moeten daar namelijk een Nederlands adres ingeven (vaak dat van de makelaar zelf), dus moet je in de omschrijvingen neuzen. Zelf hebben wij zo ons huis gevonden, maar achteraf is gebleken dat de makelaar ook veel te weinig verstand had van de gang van zaken rondom kopen in Duitsland - ondanks dat hij een cursus daarin heeft gehad- en was het wellicht niet de beste strategie.

Wel is er nog de site http://www.huisenaanbod.nl/KOOP-WONINGEN-DUITSLAND.php (en dat is denk ik wat je bedoelt), maar ook daar staat maar een fractie op van de huizen die daadwerkelijk te koop zijn.

Heb je echt een woonplaats op het oog, gluur dan ook eens naar binnen bij de etalage van Duitse banken enzo ; daar staan soms ook hele leuke, goedkope huizen.

Toegevoegd na 5 minuten:
Voorbeeldje : in het dorp waar ik woon staan heel wat hizen te koop. Op Immobilienscout24.de en immobilien.de vind ik ze vrijwel allemaal, maar op de genoemde Nederlandse sites slechts ééntje - de duurste.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

http://www.kopeninduitsland.nl/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben daar ook mee bezig en zoek meestal op immobilien.de. Helaas hebben ze niet een soort funda, ik ben het nog niet tegen gekomen in ieder geval.

Als je een plaats in gedachten hebt, kun je vaak via de sites van lokale makelaars of banken zoeken. Via google zijn die makkelijk te vinden.

Zoek je een recreatiewoning, dan staan er op marktplaats ook wel een aantal aardige, vaak van Nederlandse eigenaren. Zoek je een huis op een feriendorf, dan worden de huizen vaak aangeboden op de site van het park zelf.

De huizenmarkt in Duitsland is wel heel anders dan in Nederland heb ik gemerkt. Zo zat ik afgelopen weekend al bijna in de auto om ergens te gaan kijken, bleek het huis vol met asbest te zitten en renovatie rond de 100.000 te kosten. Vraag dus heel goed door bij de makelaar voordat je afreist.
paulus811