Kan iemand mij vertellen wat voor beest dit is? Hij zat in een grote kamerplant die al maanden bij mij in de woonkamer staat.

Ik heb hem maar vrij gelaten buiten, kan het nu ook zo zijn dat straks mijn halve huis wemelt van die dingen, zit ik namelijk niet echt op te wachten....
Zou hij giftig kunnen zijn trouwens.
Iemand nog tips?

Toegevoegd na 44 minuten:
Na wat speurwerk op internet lijkt het mij een Harpaphe haydeniana te zijn, maar die schijnen niet in Nederland voor te komen....Ben zelf niet onlangs in het buitenland geweest.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
2.4K

Antwoorden (3)

Da's de larve van de miljoenpoot, kan nog best groot worden! (zie foto)
Vaak zijn ze ook met zijn miljoenen!
(grapje!!) Maar in mijn ogen is het wel een soort duizendpoot of familie ervan. Het lijkt me geen rups, of heb ik dat mis?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In de Filipijnen had je zoveel dingen daarvan.

Umm.. Als ie op je lichaam komt gaat ie zeg maar zichzelf rond maken en zuigt hij jouw bloed op.. Het is zeg maar een soort bloedzuiger beest.

Had je misschien in een warm land in Azië verbleven? Zo ja, misschien was er een groot kans dat ie in jouw tas is gekomen... :s

Ik weet niet hoe het in NL of in EN heet maar in het Filipijns heet het: Singsing haring (Ring koning, letterlijk vertaald.)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is een centipede. Mijn man is hier door gebeten in het Caribisch gebied. Doet behoorlijk pijn, maar wanneer je gezond bent kan het geen kwaad. Ze hebben kaken waarmee ze een vogelspin kunnen verslaan in een gevecht, lekker hè? Zie filmpje. Erg ranzig. Weg ermee als ie in je huis zit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tja, hoe die bij jou komt weet ik niet. Heb je die kamerplant net gekocht, dat ie daarop meegereisd is? Zo zijn er toch ook verhalen van mensen die in NL een tros bananen kopen en dat er nog een vogelspin aanhangt.. Bah bah bah
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je foto net aan mijn man laten zien zonder je verhaal erbij en hij zei direct 'centipede'. Dit is de Engelse naam en is dan letterlijk vertaald 'honderdpoot'. Je hebt meerdere soorten hoor, maar Google maar eens, dan zul je de jouwe tegenkomen. Die in het filmpje is wel heel vies hè?! :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ah! Bijna goed van mijn kant dan, want dat is een milipede in het Engels: http://www.youtube.com/watch?v=mgvZ2h7HYQA&feature=youtube_gdata_player