Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe kan ik hortensia's drogen?

Mijn hortensia heeft prachtige bloemen. Hoe kan ik die drogen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
1.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

Je kunt ze afknippen en dan in gewoon neerleggen in een droge kamer.
Ze drogen dan vanzelf.
Of als je ze plat wil hebben, tussen boeken leggen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor alle methoden is het best de bloemen op een droge zonnige dag af te knipen. Wacht niet tot ’s avonds, verwijder de bladeren van de stengels.

•Door de afgesneden takken ondersteboven te hangen op een droge warme plek (niet in de zon)
•Of plaats de bloemen met stengel in een bakje of vaas met een kleine hoeveelheid water. Vul het water niet meer bij en laat de stengels rustig staan.
•Of zet de stengels in een vochtige oasisblok, en laat de oasis verder uitdrogen. Je kunt de bloemen ook zonder stengels afknippen en drogen door ze op kranten te leggen of in een bakje met een laagje droog zand, in een warme, donkere plaats zetten.
Wil je de bloemen drogen en hun kleur behouden, dan snij je de bloemen af zonder stengel en leg je de bloemen op hun kop in een bakje met zand (fijn zand dat je in de dierenspeciaalzaak kan kopen). Bedek de bloemen zachtjes met het zand, het zand zal vocht onttrekken aan de bloemen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet ze op het juiste moment knippen. Niet te vroeg, want dan zijn ze te vers en verschrompelen ze. Ze moeten iets teruglopen in kleur. Als je er aan voelt moeten ze al iets knisperen, alsof ze al iets gedroogd zijn. Dan kun je ze afknippen en gaat het drogen vanzelf.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
afknippen ,de stengels net als een bos bloemen bij elkaar binden met een touwtje,en andersom op een donkere plaats laten hangen totdat ze droog zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vroeger heb ik het wel eens in de magnetron gedaan. We hadden er ook kattenbakgrind bij nodig. Hoe het precies moet weet ik niet meer, maar je kan er eens op zoeken en mee experimenteren als je veel bloemen hebt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding