Vallen teken uit bomen?

Mijn moeder maakt mij altijd wijs dat teken uit bomen vallen.
Heeft zij gelijk, vallen teken uit bomen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
3.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja,je moeder heeft gelijk hoor.
Ik ben vaak op vakantie geweest in gebieden met veel bomen/bossen en dan moet je echt wel uitkijken.
Ze vallen zo op je!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik bezocht google even en daarop werd gezegt dat het niet kan dat teken uit bomen vallen.
Zijn dan alle teken giftig?
Amadea
12 jaar geleden
Nee, niet alle teken brengen de ziekte van Lyme over. Maar je moet er wel voor oppassen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar je kunt ook een teek krijgen op een plek waarvan je het niet eens kan zien.
Maar hoe kun je het dan door hebben, dat je een teek op hebt gelopen?
Ritsuka
12 jaar geleden
ik was laatst in het bos en ging daarna douchen, omdat ik wist dat er vaak teken zitten. Helemaal mijzelf nagekeken in de spiegel en ik had dus zo'n rotbeest bij mijn lies zitten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kunnen die beesten dan zover kruipen?
amigo
12 jaar geleden
mogelijk vergist je moeder zich en bedoelt ze bloedzuigers, die laten zich ECHT uit een boom bovenop je vallen, ze voelen aan de warmte dat je daar staat, brrrrrrrr (ze komen trouwens ook over de grond "aanrennen") bron: (helaas) eigen ervaring
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bloedzuigers?
Ze bedoelt echt teken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee het zijn de struiken die het doen want daar loop je langs als het niet anders kan en honden en dan voornamelijk reuen pakken veel struiken om tegen te plassen en op die manier grijpt de teek zich aan de vacht vast om zo een lekker plekje op te zoeken.
Daarom wordt het ook aangeraden om niet met blote benen door het bos,struiken enz... te struinen.
Ritsuka
12 jaar geleden
die beestjes kruipen inderdaad omhoog, ze zoeken een lekker warm plekje op, meestal lies of oksel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zitten ze dan ook in kort gras?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja ook daar kunnen ze zitten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En het buitenland?
amigo
12 jaar geleden
dan zijn gras en struiken inderdaad het grootste risico en teken komen overal voor (nou ja, misschien niet op antartica) Ik heb ondertussen wel het sterke idee dat het net is als met muggen, sommige mensen ruiken VEEL lekkerder dan andere want de één heeft een teek als hij in de buurt van een grasspriet komt en de ander "waadt" door huizenhoog gras en heeft niks
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar stel als je geen teken vinden, hoe weet je dan toch of je teken hebt?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je ze niet vindt dan heb je ze ook niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb een keer in de krant gelezen dat iemand een onder zijn nagels had.
Kan dat ook?

Het beste antwoord

Nee, dat is niet waar. Teken zitten vooral in struiken en op gras.

Toegevoegd na 2 minuten:
Het gebeurt bijna nooit dat een teek uit een boom valt. Ze kruipen van onderen af op mensen. De bodem, bij voorkeur met een mooie laag verterende blaadjes erop, is het huis van de meeste teken. In deze bladerlaag leggen de teken eitjes, nemen ze water op als ze bijna uitgedroogd zijn, vervellen ze na een bloedmaal op een gastheer en rusten ze als het te koud of te droog is. Als ze op zoek gaan naar een slachtoffer kruipen de meeste teken dus vanuit die laag dode bladeren naar boven, en wachten ze vanaf een graspriet of een andere plant tot er een gastheer voorbij komt.
Als er eens een teek uit de boom valt, komt hij uit een vogelnest, of is hij op een boomtak achtergebleven na een bloedmaaltijd bij een vogel.
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb het wel meegemaakt hoor.
Was in een bos,toen ik op vakantie was.
Volgens mij gebeurt dat ook best vaak.
Maar struiken en gras komt wel meer voor idd.

Andere antwoorden (5)

Ja dat kan in een bos gebeuren.
ronron1212
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Overal waar bomen staan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dus teken kunnen echt uit bomen vallen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sterker nog ze laten zich bewust vallen naar het schijnt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dus, je kunt eigenlijk niet meer in korte broek, blote voeten, en een hemdje buiten lopen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja,hoor ze laten zich vallen.
Ik heb het zelf wel eens ondervonden,helaas.Rotbeesten!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Moet je dan altijd rond lopen in berschermende kleren?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jikster: in gebieden met struikgewassen en zo, liefst sokken over de (lange)broekspijpen heen, lange mouwen, en hoe dan ook na terugkomst je lijf inspecteren op ongewenste gasten.
Teken houden zich vaak schuil op bomen, planten en gras.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja zeker, dat heb ik zelf mee gemaakt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vroeger dacht men inderdaad, dat teken alleen maar de bomen/struiken in klommen en daar wachtte tot iemand er onderdoor liep om zich dan te laten vallen.
Dat is voor een deel ook wel waar, maar er zitten meer teken in het hoge gras waar je last van heb.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan, maar dat is een op de zoveeeel...
De meeste zitten gewoon in struiken en hoog gras. Zodra je daar langs gaat met je voeten of armen, laten ze los en pakken je beet.