Kan ik nog afzien van 't huis kopen?

Beste,

Ik heb een huis gekocht en er via de e-mail akkoord gegeven maar een koopcontract is nog niet getekend. Tijdens de onderhandelingen is overeengekomen dat ik nog een bouwkundige keuring mocht uitvoeren. Nu is gebleken dat het huis een aantal bouwkundige issues heeft en ik wil afzien van het huis. Kan ik nu nog afzien van het koopcontract zonder dat ik een boete moet betalen of zit ik vast aan het koopcontract?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
2.1K
ronron1212
5 jaar geleden
Je moet een voorlopig koopcontract hebben getekend als is er nooit een koop geweest. De werkelijke koop wordt bij de notaris gesloten
TurfGraver
5 jaar geleden
Maar een voorlopig koopcontract is niet vrijblijvend.
https://bieb.knab.nl/hypotheken/voorlopig-koopcontract-4-zaken-die-mis-kunnen-gaan
ronron1212
5 jaar geleden
@Turfgraver er moet eerst een voorlopig koopcontract zijn wil er sprake zijn van een koop en dat is er schijnbaar niet. daarnaast staan in het voorlopig koopcontract de ontbindende voorwaarden.

Antwoorden (1)

Als in het bouwkundigrapport zaken naar voren zijn gekomen die de verkoper / makelaar niet vermeld heeft kan het voorlopig koopcontract nietig verklaard worden en hoeft men geen boete te betalen.