Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik nog afzien van 't huis kopen?

Beste,

Ik heb een huis gekocht en er via de e-mail akkoord gegeven maar een koopcontract is nog niet getekend. Tijdens de onderhandelingen is overeengekomen dat ik nog een bouwkundige keuring mocht uitvoeren. Nu is gebleken dat het huis een aantal bouwkundige issues heeft en ik wil afzien van het huis. Kan ik nu nog afzien van het koopcontract zonder dat ik een boete moet betalen of zit ik vast aan het koopcontract?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
2.1K
ronron1212
5 jaar geleden
Je moet een voorlopig koopcontract hebben getekend als is er nooit een koop geweest. De werkelijke koop wordt bij de notaris gesloten
TurfGraver
5 jaar geleden
Maar een voorlopig koopcontract is niet vrijblijvend.
https://bieb.knab.nl/hypotheken/voorlopig-koopcontract-4-zaken-die-mis-kunnen-gaan
ronron1212
5 jaar geleden
@Turfgraver er moet eerst een voorlopig koopcontract zijn wil er sprake zijn van een koop en dat is er schijnbaar niet. daarnaast staan in het voorlopig koopcontract de ontbindende voorwaarden.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Als in het bouwkundigrapport zaken naar voren zijn gekomen die de verkoper / makelaar niet vermeld heeft kan het voorlopig koopcontract nietig verklaard worden en hoeft men geen boete te betalen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding