Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe houd je kastanjes mooi?

Ze glanzen altijd zo mooi en ik verzamel ze vaak voor in een herfstbakje. Maar ze worden vaak al snel dof en donker. Is er een methode om ze langer mooi en glanzend te houden, of niet?

14 jaar geleden
in: Wonen
6.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Misschien heeft dit te maken met vuil wat zich nog op de kastanjes bevindt. Dus ik zou ze zowiezo even opwrijven met een zachte doek, en misschien daarna met een doekje inwrijven met wat (sla)olie?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Door ze met haarlak in te sprayen. Kastanjes worden dof omdat ze uitdrogen. Als je er haarlak op sprayt dan komt er een laagje over de kastanje heen, zodat het vocht niet weg kan en blijft de kastanje langer mooi.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De inhoud van de kastanje gaat op de duur rotten en dat zie je dan ook aan de buitenkant. Dat proces is onomkeerbaar en daar moet je genoegen mee nemen! Je zou als laatste poging botox injecties kunnen overwegen,maar of dat helpt?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De schoonheid zit hem in het vergankelijke... Dus als je de werkelijkheid probeert te veranderen, dan heb je een probleem... Zoals je al zegt, hoe kan ik dat wat zo sterk aan verandering onderhevig is fixeren zodanig dat het niet meer aan verandering onderhevig is... Dan heb je een probleem... Het is zo het is... Accepteer het en dan zul je zien dat de schoonheid van het moment zich nog honderdmaal zal verdiepen als je zo naar zaken kunt kijken.. Alleen in het moment, in dit moment...


WOW...






wellicht zal/kan een ander je een methode aan de hand kunnen doen om het onvermijdelijke te doen, succes ermee...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kan kijken of boenwas helpt?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding