opgelicht en belogen wat nu?

Ik heb een bankstel gekocht bij seats and sofas mooi bankstel maar, toen ik het had gekocht had ik gevaagd of ze dat ook deden bezorgen en in elkaar wilden zetten en wat me dat ging kosten, alles werd bezorgd en gemonteerd. Mooi dat koste me dan €100,-. 5 weken gewacht was ht dan zover, bankstel uitgepakt riep ik die meneer terug zat een scheur in de onderkant van de bank. Meneer belde meteen na het bedrijf en ik kreeg die verkoopster aan de lijn, ja zei ze dan moet u maar naar de winkel komen even zeil halen en het zelf erop monteren! koerier nam het niet mee en hij zette het bankstel ook niet in elkaar! moest wel even €100,- betalen! naar lang proberen zit het bankstel eindelijk in elkaar staat het banktel niet haaks hij staat scheef (zie foto) weer gebelt en rond 12 uur deze middag werd ik gebelt buitendienst was al onderweg! na half 4 weer gebelt want er was niemand gekomen krijg ik te horen dat ze rond 12 uur aan de deur zijn geweest! kan niet ben de hele dag thuis geweest en als de bel gaat die hoor ik wel hoor want die is super hard! wat moet ik nu doen!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
1.9K

Antwoorden (6)

Morgen weer proberen. Zit over het algemeen volledige 1 jaar garantie op die banken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Probeer nog eens met ze te praten. Als ze weer niet meewerken kan je naar de politie!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De politie kan ze dan dwingen een goede bank te leveren, anders wordt het een boete voor hun of een gesloten winkel!! Succes!
Hetbeste wat je kunt doen is ze letterlijk plat bellen. (naar jou vestiging) net zolang het goed is.

Heb je hun er ook meteen mee!

Succes,
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je mag binnen je garantie periode redelijkerwijs aannemen dat dat wat jij gekocht hebt in de staat is waarvoor je het mag verwachten. Zij zijn dus fout, dus gewoon op je strepen blijven staan. IK zou wel alle kosten die je maakt even noteren, inclusief de telefoonkosten. Bel sowieso even met een instantie zoals sociaal raadslieden. Zij weten wel weg mwet dat soort lui. www.sociaalraadslieden.nl. Die weten zeker wat je vanaf hier het best kunt doen

toevoegbing, een vriend van mij die juridisch adviseur is zegt het volgende:
de verkoper aanschrijven dat je daar niet van gediend bent en hem de gelegenheid geven om het probleem als nog binnen 14 dagen op te lossen.. zo niet, dan ontbind je de koop.
Daar staat seats en sofa's om bekend trouwens zegt hij ook

Toegevoegd na 32 minuten:
It's is ook zo'n bedrijf. regent het ook klachten van bij hem
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In dit geval kan je het beste even contact opnemen met ConsuWijzer.
Achter ConsuWijzer staan drie toezichthouders die onder het ministerie van Economische zaken vallen.
ConsuWijzer regeistreert iedere klacht en jouw signaal komt dus rechtstreeks bij deze toezichthouders terecht.
Zij hebben wettelijke middelen om in te grijpen als bedrijven zich niet aan de regels houden.

Kijk eens op hun site:http://www.consuwijzer.nl/Hoe_dien_ik_een_klacht_in

Neem contact met hen op en vraag eerst advies over wat jouw rechten zijn.

Bel dan het bedrijf en zeg hen dat jij gewoon thuis was en zij niet gekomen zijn en dat je een oplossing wilt. Misschien bieden ze die direct aan. Noteer in elk geval wie, wanneer en wat besproken is.
Nog niet opgelost? Schrijf ze dan een aangetekende brief met daarin de klacht en geef ze de kans en een redelijke termijn om het op te lossen. Geef ook aan wat je vervolgstappen zullen zijn. (ConsuWijzer kan je dat aangeven).Maak een kopie van de brief voor je eigen administratie. Op de site staan voorbeeldbrieven voor jouw geval.

Kom je er niet uit met hen, dan wijst ConsuWijzer je de weg en geeft je advies hierover.
amc
12 jaar geleden
Die 100,- had je niet moeten betalen,
voor alleen bezorgen is dat een te hoog bedrag. (als je tenminste een beetje in de buurt woont)

Ze hebben jouw telefoonnummer, dan hadden ze minimaal kunnen bellen toen ze bij je aan de deur waren. (maar ik geloof ook niet dat ze bij je in de buurt zijn geweest, het is namelijk ook normaal een briefje achter te laten, als er niemand thuis is)

Dat je hem zelf moest gaan repareren slaat ook nergens op.

Voor de volgende keer en voor anderen die bij een goedkope zaak bankstellen en dergelijken kopen:
Betaal pas als je de bank in elkaar gezien hebt.
Laat hem dan pas bezorgen of regel zelf iemand via bijvoorbeeld marktplaats.

Maarja, dat is achteraf: wat moet je nu doen.
In ieder geval niet accepteren dat ze pas 12 september komen. Bellen of nog beter langsgaan, want bij een persoonlijk gesprek krijg je meer gedaan, ook omdat ze liever geen gedoe willen in de winkel.
(in de winkel verwacht ik een ..verhaal dat je moet bellen met het hoofdkantoor maar daar mogen ze zich niet achter verschuilen, je hebt de bank daar gekocht.)

Probeer afspraken op papier te krijgen, als je dingen via email kan afspreken heb je meteen een bewijs van afspraken.
Als er niks gebeurt moet je afgetekende brieven gaan sturen.
http://www.juridischloket.nl/vraagenantwoord/consumenten/aankopen-en-garantie/wat-zijn-mijn-rechten-als-ik-iets-koop-dat-niet-g/Pages/default.aspx