Kunnen oudere mensen beter tegen heet water dan jongere mensen ? zie uitleg

Als ik thuis afwas dan vind ik mijn afwaswater al vrij heet.
maar ben ik bij mijn moeder dan kan ik er helemaal niet met mijn handen in zo heet is dat water.

maar komt mijn nichtje van 16 bij mij die kan mijn water al niet verdragen.

ik heb ook in de schoonmaak gewerkt een tijdje, en daar viel het mij ook wel eens op. de iets oudere colega`s werkten met veel heter water dan ik kan verdragen.

13 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Nee dat maakt niet uit. Het zit m in de ervaring die je hebt met afwassen en schoonmaken.
Wanneer je huid niet veel gewend is deinst ie snel terug voor hitte en warmte dan wanneer ie iedere dag te maken heeft met temperaturen van rond de 50 graden.
Paris Hilton zal al gaan piepen bij het zien van alleen een emmer sop waar de damp vanaf komt terwijl een 17 jarige die in de thuis zorg werkt en dagelijks afwast nergens last van heeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Door gedurende je leven veel met warm/heet water te werken kun je er steeds beter tegen. Je huid raakt eraan gewend.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn zus is een stuk ouder dan ik en haar water is altijd koud naar mijn maatstaven, mijn moeder en ik hebben altijd ongeveer dezelfde temperatuur (lekker heet!). Ik denk dus eerder dat het persoonsafhankelijk is.

Ook met douchen is het water wat ik gebruik altijd veel heter dan dat van mijn zus en in dit geval ook van mijn moeder.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
klopt, + maar het is ook een gewenning. Ik pak elke dag om mijn werk hete dingen vast, zonder handschoenen, net na de vakantie lukt mij dat niet meer en moet ik echt weer wennen.
Het is niet alleen met afwaswater ,maar ook hoe heet je je thee /koffie kan drinken ,ik merk dat mijn moeder de thee eerder kan drinken dan ik,en dat ik mijn thee weer eerder kan drinken dan mijn kinderen,dus ik denk dat je een soort van eeltlaag krijgt .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn moeder zei vroeger altijd, "als je denkt, dat het brandt, brandt het ook". Dus met dat in het achterhoofd kan ik heel heet afwassen, waar anderen verschrikt van terugdeinzen. Misschien een soort gevoelloosheid op dat punt opgebouwd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het zal per mens verschillend zijn,lijkt me en beslist niet per leeftijdsgroep.Afwas water,wat ik lauw vind,wordt door mijn dame als heet ervaren,terwijl zij thee en koffie drinkt,die voor mij eerst nog 5 minuten moet afkoelen.
Dus nogmaals, het is per mens verschillend.