Bestaat er, naast een wasdroger, een hulpmiddel waarmee je je was snel droog kunt krijgen?

Ik strijk handdoeken enzo meestal droog, maar ik weet niet of dit wel goed is voor mijn was en strijkijzer. Bestaat er iets dergelijks wat iets compacter is dan een wasdroger om handdoeken etc mee te drogen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Lekker ouderwets, maar ze bestaan nog wel: een wringer!

2 houten rollen die je met een hendel moet draaien terwijl je de natte was er tussen doet. De was wordt compleet uitgewrongen (is dat goed Nederlands?) en komt er een stuk droger uit dan hij er in ging. Energiezuinig en goed voor je lijn!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ze zijn zeker nog te koop: http://www.speurders.nl/overzicht/elektronica-en-witgoed/wasdrogers-en-droogtrommels/antieke-hand-wringer-98024590.html ik heb geen idee of ze ook nog nieuw gemaakt worden in dit formaat omdat iedereen nu een droger of centrifuge heeft. wat wel nieuw te koop is zijn kleine wringers die geschikt zijn voor doekjes, sokken, ondergoed enz.

Andere antwoorden (14)

De zon! gewoon buiten hangen :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een wasrek. Zowel binnen als buiten te gebruiken, en goedkoop.
Plaatje bij antwoord
bamibal
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat een prachtig plaatje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ie leeg is, is ie compact. Anders niet.
Laat lekker buiten wapperen.
Is nog voordelig ook
12 jaar geleden
Koperkleurig, komt 's morgens vaak in het oosten op, en gaat 's avonds in het westen weer onder, ik kan ff niet op de naam komen.....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ploert
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
:-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja die!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
...Maar in ons kikkerlandje is hij meestal niet zichtbaar achter een dik pak wolken en regen :p
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klasse M5, toch? Ergens in ZZ9pluralZalpha?
Een centrifuge
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, een bijna vergeten, maar zeer handig apparaat.
Hoewel tegenwoordig meestal in de wasmachine
heel goed gecentrifugeerd wordt.
Een haarfohn?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een dergelijke vraag is al eens gesteld.
Lees daar ook eens de antwoorden.

Ik heb nooit een wasdroger gehad.
Als ik iets een overbodige luxe - en duur - vind is het dat wel.
Ik heb altijd, ook toen de kinderen nog thuis waren,
een wasrekje gehad op zolder in het trappengat.
Had niemand veel last van, hoewel lange stukken wel langs de trap naar beneden hingen.

Wat grotere kledingstukken hang ik op brede kledinghangers in de douche, bij het douchegordijn.

Strijken is niet zo best, dan verbruik je namelijk heel veel electriciteit hoor!
Dan kan je beter de kledingstukken per stuk goed uitwringen met je handen.
Of is de aanschaf van een losse centrifuge een goed idee, als je wasmachine dat niet goed doet. Of als je alles op de hand moet wassen.

Heb je een douche of badkamer of balkon of stukje overdekt terras of tuin, waar je een lijntje kan spannen? Dan maakt het namelijk niet zo veel uit of de boel nog nadrupt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hang ze over de verwarming. Wordt je huis in de winter ook wat vochtiger.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
amigo
12 jaar geleden
+ maar dan worden het wel "planken"
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Schuurl lekker:) Bedankt.
amigo
12 jaar geleden
ja hoef je ook geen scrub meer te kopen voor onder de douche, deze optie wordt STEEDS goedkoper voor je portemonne
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja dit schiet lekker op +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik gebruik ook al nooit wasverzachter voor
mijn handdoeken. Lekker, een stevige harde ruwe handdoek.
er bestaan tegenwoordig wasmiddelen die ervoor zorgen dat je natte wasgoed sneller droogt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Toen ik nog geen wasdroger had, had ik zo'n droogrekje met haken aan de verwarming hangen. Zo droogt je was sneller. Of je kan een opvouwbaar droogrek voor de verwarming zetten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je een staande ventilator hebt en je hebt geen kans om je was buiten te drogen.
Dan hang ze op een rek en laat een ventilator de was droog blazen.
Je weet wel zo`n ventilator wat je zomers gebruikt voor verkoeling.
12 jaar geleden
Staat in je slaapkamer altijd het raam open? Als je zorgt dat de deur en het raam naar een tegenoverliggend vertrek (bijv. de douche) ook open staat, dan komt er wat meer frisse lucht bij je natte was (net zoals wanneer het buiten hangt). Dit heeft veel voordelen: je was gaat niet stinken, het droogt sneller. het kost niets extra en de was kan wat bewegen op de wind, waardoor je ook weer een wasverzachter uitspaart. Succes ermee :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wij hebben thuis een houtkachel,net tussen de kamer en keuken in staan. En als ik een paar stoelen voor de houtkachel zet en natte was over die stoelen heen hang dan droogt de was snel door de warmte van de hout kachel. En qua geur valt het best mee hoor. En zit echt geen brand lucht aan je kleren. Het blijft gewoon naar waspoeder ruiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wat soms werkt is direct strijken