hoelang duurt het voordat een koelkast koud wordt?

ik heb gisteren een koelkast gekocht deze stond al lang uit, nu heb ik hem 24 uur laten staan na vervoer, ik heb hem een klein uurtje geleden aangezet, het vriesvakje bovenin doet het hartstikke goed maar het koelgedeelte is nog niet koud, compressor maakt wel geluid het rooster aan de achterzijde van de koelkast is warm, en de compressor zelf is erg warm.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
73.6K

Antwoorden (5)

Zorg ervoor dat er iets in de koelkast ligt.
Een koelkast koelt door de warmte uit spullen te trekken.

Leg dus een aantal flessen water o.i.d. in de koelkast en dan is hij binnen 24 uur wel flink koud.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik denk dat het ligt aan de ruimte van je koelkast. want die lucht moet nog koud worden.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bedankt! ik was al bang dat ie misschien kapot was.
Dat duurd wel even hoor, het verschild met alle koelkasten maar ik denk ongeveer 3/4 uur
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bedankt! ik dacht al dat ie misschien kapot was maar gewoon even geduld dus!
Als je koelkast leeg is kan je niet beoordelen of iets koud is of niet.
Alleen de lucht is niet echt betrouwbaar.
Vaak is het zo dat de koelkast enkel door het vriesvak gekoelt wordt. Er zit dan geen aparte koel element in.
Wanneer dit vriesvakje vol ijs zit merk je dat de spullen in het koelgedeelte nauwelijks meer koelen.
Dit komt omdat het ijs de koelelement (vriesvak) volledig isoleert met een ijspakking.
12 jaar geleden
De koelkast zo vol mogelijk zetten met flessen limonade of water en daarna zo weinig mogelijk open en dicht doen. Je moet na een uurtje of 2 wel merken dat de spullen kouder worden maar echt koud zijn ze bij mij ook pas na een dag en ik ontdooi regelmatig.
Sluit de koelkast wel goed af? Als hij niet goed sluit koelt hij ook niet goed.