Het ligt er aan wát je wilt verwijderen. Een op het oog niet bevlekte vloer inderdaad warm dweilen.
Zitten er eiwitvlekken op die vloer (zacht gekookt ei of sap van de bruine bonen) die zoonlief veroorzaakt en niet verwijderd heeft, dan kan zo'n plek het best met koud water worden gedaan. Eiwitten lossen het makkelijkst op met koud water.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Met het liefst zo heet mogelijk water.
Doe maar eens een stukje met koud water en doe maar eens een stukje met heet water.
Bekijk dan het verschil.

Vuil laat veel beter los wanneer het water heet is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan het het beste doen met warm water. Als je het met koud water gaat doen zal je al snel merken dat je lang bezig bent zonder veel resultaat. En sommige vlekken zullen er niet uit gaan zonder warm water. Daarnaast worden er met warm water meer bacteriën gedood. Die anders als je iets laat vallen weer aan die spullen komen te zitten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat water moet wel heel heet zijn hoor wil je daar op de vloer nog bacteriën mee doden.