Mijn kip legt 2 eieren per dag is dit normaal ? En wat wil dit zeggen?

Ik Weet zeker dat zij deze eieren legt omdat deze eieren anders van kleur zijn namelijk richtig beige en de andere leggen allemaal bruine eieren.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
13K

Het beste antwoord

Mijn ouders hebben maar 2 kippen en hebben een tijd gehad dat ze 3 eieren per dag kregen.
Dus "het is niet mogelijk" lijkt mij sterk...
Bij een heleboel kippen valt dit niet bij te houden, maar 3 eieren bij 2 kippen lijkt mij een duidelijke zaak.

Het is niet "normaal" dat ze 2 eieren leggen, maar het komt wel eens voor. Waar het door komt durf ik je alleen niet te zeggen... Maar het komt dus vaker voor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Twee eieren per dag is niet mogelijk.
Wat wel mogelijk is, dat de kleur van de eieren van de andere kippen langzaam kan veranderen.
Een van onze kippen legde altijd bruine eieren en nu zijn ze heel licht bruin.
Normaal is dat kippen per week 5 eieren leggen, iedere dag een ei, is al heel erg goed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee hoor, dat zegt niets, vaak gaan kippen bij elkaar liggen zonder dat ze allemaal eieren leggen.
Een soort van vrouwen onder elkaar.
Heb je zeg maar 5 kippen en elke dag 6 eieren, dan pas weet je het zeker.
Wat een uitzondering is, als een kip heel vroeg in de ochtend een ei heeft gelegd, kan hij dat heel soms tegen de avond nog eens doen, maar dat was dan eigenlijk het ei voor de volgende dag.
En die volgende dag zal er geen ei gelegd worden door die kip.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
En toch. We hebben twee jonge kippen (~30 weken). 1tje legt elke dag een normaal ei. De ander legt sinds haar 1ste ei dubbeldooier eieren. Plots werden dat windeieren zonder schaal. Nu zijn het nog steeds windeieren met een net niet voldoende dikke schaal...