Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik krijg stroomschokken uit water badkamer maar de stroom is er helemaal af hoe kan dit ?

stroomschokken en de stroom eraf

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wonen

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (5)

Is de waterleiding geaard?

Misschien is het statische ontlading, net zoals je een vonkje kan krijgen bij het vastpakken van een deurkruk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik snap die min niet hoor en dat 3 x. Ik zou ook niets anders kunnen bedenken. De stroom is er, ja waar van af.
En normaal staat er geen stroom op een waterleiding.
Je zou de aarde kabel eens los en dan weer vast kunnen zetten corrosie misschien. Maar het meest voor de hand liggend is voor mij ook statische spanning.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ach, dat zijn waarschijnlijk mensen die het allemaal beter weten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een plusje van mij ter compensatie :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank je ;)
Het zal wel lekstroom zijn, dat is te weinig om de zekering er uit te laten gaan.
Maar het mag nooit gebeuren als je een goede aardlekschakelaar hebt.
Bij lekstroom b.v. van een wasmachine, hoort de aardlekschakelaar de stroom uit te schakelen., mogelijk komt de lekstroom via een wasmachine of zelfs via de aarde van de buren bij jouw via de koperen leiding je huis binnen.
Ergens klopt er iets niet, zou het laten nakijken/ meten.
Want een niet goed geaard huis, kan heel gevaarlijk zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De stroom is eraf, dan is er ook geen lekstroom.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja de stroom is er af, van de badkamer?
Van de groep?
Van het hele huis?
Als dat zo is, kan het nog steeds via kopere leidingen van de buren binnen komen.
Vooral bij oude huizen is er vroeger wat af gerommeld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goeie vraag waar de stroom vanaf is, maar ik ging ervanuit dat het gehele huis zonder stroom zat. Anders ben je nooit echt zeker natuurlijk. Oude huizen is vaak een knoeiboeltje ja. Heb ook al eens onder stroom gestaan toen ik tijdens een badkamerverbouwing bij m'n ouders op de vloer knielde.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een ding is zeker , het zit niet goed!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar kan inderdaad geen misverstand over zijn. Tenzij je het lekker vindt natuurlijk... ;)
Laat het lichtnet onderzoeken door uw energieleverancier.
U betaalt ook ,vastrecht, en dat is bedoeld om de installatie op een veilige manier in stand te houden.

Defecte apparaten, wandcontactdozen en lichtschakelaars
alsmede ophang/aansluitpunten voor verlichtingsarmaturen kunnen een dergelijke spanning doorlaten.

Vertrouw eerder op uw gezond verstand dan op een aardlekschakelaar. (die kan net als een relais blijven hangen.)

Corrosie in de leidingen en/of elektrabuizen kunnen debet zijn, slechte of onjuiste aarding of onjuist aangesloten elektra en eventuele lekkage (te denken valt aan hemelwater, afvoer, aanvoer etc)

In oude huizen kan men nog te maken hebben met ijzeren elektrabuizen en met katoen geisoleerde bedrading.

Bedenk dat een condensator in een was of droogautomaat nog geruime tijd onder spanning staat.

Laat u nog weten hoe het euvel opgelost is?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vastrecht: voor de installatie in een huis?
Volgens mij is dat voor alles tot de meter. Maar van die condensator stroom heb je wel een punt.
Alleen ook in een wasmachine? (geen idee)
Maar wel een idee om behalve de stroom eraf te halen ook alle stekkers eruit te halen om uit te sluiten dat dat het zou kunnen zijn.
Zou het trouwens niet mogen zijn, maar je weet nooit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vastrecht voor vanaf de huisaansluiting, de groepenkasten en de elektrapijpen/buizen in huis.
dit is niet normaal. Wanneer de stroom eraf is en je krijgt toch schokken dan kan dat door de waterleiding komen als deze als aarde wordt gebruikt maar geen goede aardverbinding buiten de woning heeft. Als het ook gebeurd wanneer de hoofdschakelaar uit staat (voor het hele huis) dan kan het ook van de buren komen, bv in een flatgebouw. Heeft je woning een aardlekschakelaar? Ik zou je aan willen raden een expert dit te laten onderzoeken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe erg zijn de schokken?

Zou het statische ontlading kunnen zijn?
Dan zou het eenmalig moeten zijn, behalve als je jezelf weer oplaad, met een vloerkleedje, handdoek ofzo.

Waar is de stroom af?
(alleen de badkamer, het hele huis.

Heb je buren?
(vraag een keer of daar de stroom ook vanaf mag.

Waar komt je water vandaan?
(gemeenschappelijke ketel o.i.d.)

Hoe oud is je huis?
(in oude huizen is het soms een zooitje met de elektra)

Toegevoegd na 7 minuten:
Heb je zonnepanelen, windmolentje, enz.
(of de buren)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing