Hendel van de deur van de wasmachine is afgebroken! Reparatie of nieuwe machine?

Met openmaken van de deur terwijl de machine net was aangezet is de hendel van m'n Indesit wasmachine afgebroken. De machine draait nu z'n was maar weet niet of de deur straks nog open gaat. Nieuwe deur aanvragen en repareren, laten repareren of een nieuwe machine aanschaffen? Tips?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
11K
paulus811
12 jaar geleden
dan moet je toch op zn minst vermelden hoe oud het apparaat is. Voor een 3 jaar oude machine krijg je een ander advies dan voor een oudje van 17 jaar

Het beste antwoord

Een hendel is meestal van kunstof en kan dus afbreken zoals je zelf al aangaf. Er zijn tal van onderdelenshops zoals Handyman, maar ook online is meer dan genoeg te vinden. Zo'n hendel die afbreekt zegt niets over enige slijtage aan je wasmachine.

Ik heb even gekeken op internet:
http://www.onderdeelexpress.nl/Webwinkel/Wasmachine-onderdelen/Terzi-wasmachine-onderdelen/9522-35776-Deurgreep/Detailed-product-flyer.html

Kwam onder andere op deze website uit. Een hendel kost 18,74 EURO (plus waarschijnlijk nog wat voor verzendkosten). Vandaag voor 14:00 uur besteld is morgen in huis. Op de site kun je precies zoeken op welke types indesit hij past. Klik op onderdeel ""past ïn deze types". Montage van zo'n hendel is niets meer dan het vastschroeven van wat schroefjes.

De deurgreep beweegt een palletje in de deur. Dit palletje zit blijkbaar nog wel in de machine geklemt dus je moet straks kijken hoe je dat palletje open krijgt als de deurgreep echt niets meer doet. Dit lukt je zelf echtt wel hoor. Eventueel even een handige buurman erbij halen. Het is in dit geval onzin om hier een dure vakman bij te halen. Voor rond de 20-25 EURO ben je dadelijk klaar daar heb je echt geen andere wasmachine voor. Geen paniek! :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ik zou eerst laten repareren en aan zo'n expert vragen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
gewoon laten repareren door een vakman
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb een indesit gehad.
ik heb de monteur laten komen, hij keek er naar, en zei dat het meer ging kosten als de machine waard was.
ik kreeg een rekening van iets meer dan honderd euro, voor voorrij, en onderzoekkosten en hij vertrok weer.
dus eerst overwegen of hij dat nog waard is, voordat je gaat bellen.
bij mij was er wel meer werk aan dan een deurhendel denk ik.
maar je kan ook bellen voor een kosten opgave.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien kun je voor dit onderdeel terecht bij de Handyman.
12 jaar geleden
Mijn moeder heeft dit pasgeleden ook gehad. Ze kon een nieuw handvat bestellen bij de handyman en mijn vader heeft hem er zelf in kunnen zetten! Spaart een hoop geld uit tegenover een reparatie!