Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe zie ik, wanneer oplaadbatterijen vol zijn?

Ik heb een oplader voor batterijen maar hij geeft niet aan wanneer ze vol zijn? Als ik ze nu bv een dag oplaad (ipv de benodigde uren), kan dat nadelig zijn voor de batterijen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wonen
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Dat ligt aan de oplader, dus dat kunnen we hier vandaan niet zien. Maar als er zelfs geen ledjes opzitten voor dat doel, dan is er een kans dat er geen intelligentie inzit. Dan is overladen slecht voor je accuutjes. Ik zou investeren in een lader die wel die voorzieningen heeft, ze zijn niet duur.
(Lees meer...)
AWM
14 jaar geleden
De oplader is stuk, koop een nieuwe en je probleem is opgelost.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
koko: Er zijn opladers te koop met een indicatielampje, waarop je kan zien of de batterijen leeg zijn (rood) of vol zijn (groen). Ik was in de veronderstelling dat jij zo'n oplader had, sorry voor het misverstand.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
lampje: is nu niet meer van toepassing ( lees reactie aan koko )
Geen reclame, maar koop duracell batterijen. Door de druk te vehogen in de batterij, door van boven en beneden te drukken tussen twee vingers, geeft een balkje aan de zijkant van de batterij weer hoe vol deze nog zit.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als het lampje brand.
(Lees meer...)
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding