Ja dat klopt, maar het moet wel lichtecht zijn en homogeen van kleur en het moet duurzaam zijn en kwalitatief goed hechten en afwasbaar zijn, kortom: geen idee waarom het zo duur moet zijn...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
en je moet er ook nog es elke dag tegen aan kijken.
Marketing en kwestie van vraag en aanbod. Sommige kensen hebben geld over om gekleurd papier te kopen om op de muren te plakken, anderen gebruiken kranten en weer anderen die leven in een lemen hutje en hebben honger... Wat de gek er voor geeft toch?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sommig behang is zo duur omdat de prijs gerelateerd is aan de kwaliteit van het behang. Je hebt behang van goedkope papierkwalitiet die niet afneembaar is tot vinylbehang die juist goed afneembaar is. Verwacht van flutbehang wat zo dik is als krantenpapier niets. Één keer een spons erover en je behang begint te rullen. Heb dus meer verwachtingen van een kwalitatief goede vinylbehang.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat ligt aan de kwaliteit van het papier. En of je er een extra mooi patroontje op wilt hebben.
Bij Willem-Alexander en Maxima thuis bijv. zit er 24 karaats goud door het behang verweven. Dat is een van de duurste papiertje van het land.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sommig behang hoort ook bij een bepaalde trend. Neem nou bijvoorbeeld Pip studio. Die hebben samen met Eijffinger een "behanglijn". Pip is al peperduur maar de rollen vliegen de winkel uit omdat het "hip" is. Dan kun je gemakkelijk vragen wat je wil, men betaalt het toch. Nemen alle interieurprogramma's appeltjesgroen behang dan kun je er het dubbele voor vragen.

Plus de kwaliteit, er zit merkbaar verschil in.