Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn kat heeft meer aandacht voor buiten spelen dan voor eten en word dus steeds magerder, wat moet ik doen ?

en de andere kat eet dan ondertussen zijn eten op !

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wonen

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

geef om te beginnen hoogwaardig voer, wat niet volzit met onnodige vulmiddelen.
geen supermarktvoer dus, maar een goed merk, zoals bijvoorbeeld iams of eukanuba.
iets minder prijzig zijn prins en technical.
bedenk ook dat je kat hier minder van nodig heeft, dus dat maakt het ook al minder prijzig.
verder begrijp ik je vraag niet helemaal.
je geeft eten, en op=op?
dan lijkt me een simpele remedie er voor te zorgen dat er altijd brokjes staan.
dreigt je andere kat te dik te worden, las dan dagelijks meerdere speelmomenten in, waarbij je hem flink laat springen en rennen.

kijk het niet te lang aan: als je kat niet snel weer wat aankomt, kan er mogelijk iets anders spelen, en is het hoog tijd voor een bezoek aan de dierenarts.
(Lees meer...)
Rieneke1
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Geef hem zijn eten buiten en hou de deur dicht, zodat de andere kat er niet bij kan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op zich is een kat vrij zelfstandig en zorgt hij zelf ervoor dat hij voldoende stoffen binnenkrijgt.
Wat je veel ziet bij katten die veel buiten zijn, is dat ze jagen (of je nu op het platteland woont of in een stad; er is altijd wat te vinden). Het kan alleen ook zijn dat hij door die voeding magerder word.
Een voorbeeld hiervan zijn kikkers. Veel katten jagen erop omdat ze zo leuk wegspringen, maar wel makkelijk te pakken zijn. Echter worden katten erg mager van het eten van kikkers.
Ze kunnen van het eten van kikkers diarree krijgen en daar mager van worden.

Toegevoegd na 2 minuten:
Je vroeg alleen wat je moet doen haha. In feite kun je niets anders doen dan het in de gaten houden. Een kat hoort buiten en ze binnen opsluiten tot ze eten is ook zielig haha.
Vertrouw je het niet; schakel dan de dierenarts even in.
Kost een paar centen, maar dan heb je wel zekerheid.

Zolang een kat zichzelf nog goed wast en poetst, is het op zich nog goed met de gezondheid (is mij ooit verteld).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn ene kat jaagt graag op kikkers en padden, maar die deponeert ze dan binnen als cadeautje voor het personeel :-(
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing