Hoe verjaag ik eksters? Kan dit met dezelfde middelen als waarmee je duiven kan verjagen?

Mijn buurman heeft last van eksters en duiven die in een boom zitten die naast zijn oprit staat. Zijn auto en caravan zitten dan ook onder de uitwerpselen. De boom omkappen is geen optie. Voor duiven zijn er wel oplossingen te vinden, al vraag ik mij af welke het meest efficiënt in dit geval. Maar de grote vraag is dus: werken deze manieren ook voor het verjagen van eksters?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
30.8K
engelinde
2 jaar geleden
Men kan ook een zeil,over de auto en caravan spannen,
Hetzelfde als dat je doet ,als er sneeuw valt!

Antwoorden (5)

met een vogelverschrikker.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ter voorkoming van schade lijkt het verjagen van eksters door middel van
akoestische en visuele middelen, in ieder geval tijdelijk, een effectieve methode om
schade te voorkomen. Aanvullend op deze maatregelen, is afschot tijdelijk effectief
als verjagingsmiddel om schade te beperken. Het gebruiken van gedode eksters ter
afschrikking is eveneens een effectief middel.
fremar
12 jaar geleden
Ik zou het eerst eens proberen met de oplossingen van huishoudplaza. Weliswaar tegen duiven, maar ook toepasbaar op eksters: http://www.huishoudplaza.nl/Tips/art/14097/duiven-verjagen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gebruik hiervoor reflecterende hologram uilen, ze zijn alarmerend en hebben een afschrikeffect tegen vogels.

De uilen zijn holografische imitaties met een zeer groot schittering-effect om vogels af te schrikken.
Maakt lawaai en schittert in de zon.

Hang de uilen op plaatsen waar de overlast het grootst is. Plaats ze in de zon om reflectie van de hologramprint te bevorderen. Onder elke uil hangt een gewichtje van lood waardoor de uil een correcte dreigende houding aanneemt.

Ter bescherming:

in fruitbomen en heesters
rondom vijvers
tegen vogelziektes
tegen bedreiging van hygiëne en veiligheid
tegen bevuiling van uw terras, balkon, dak, auto,..

Weert vogels af op een diervriendelijke manier.
Wering van o.a. duiven, eksters, kraaien, mussen, reigers, eenden, konijnen, katten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een ekster is een afschrikwekkend dier dus laat staan dat
je hem zou kunnen verjagen. Een kraai is nog erger maar
beide vogelsoorten voorspellen onheil, de duiven daar en
tegen proberen met hun aanwezigheid het onheil te
keren. Ook al zou je de eksters eindelijk verjaagd hebben
ze keren terug naar je buurman, ze hebben het niet op
jou leven gemunt, het betekent vaak veel ongeluk maar,
dan voor je buurman alleen de kraaien zullen dan niet lang meer op zich laten wachten vier kraaien betekend
de dood, ze worden niet voor niets lijkendragers genoemd. Trouwens ik ga wel mee met de optie uil
de duiven krijg je er niet vlug mee weg die, gaan op een tak van een boom zitten om je van afstand in de gaten te houden, alleen al om je te beschermen tegen het naderende onheil en dat wil niemand. Maar vogels als
eksters en kraaien laten ze niet vlug afschrikken ze benaderen je over de grond (lopen rustig de rijweg over) totdat ze weer op plaats van bestemming zijn.
Ik heb eens geroepen zeg wat doen jullie hier je vergist je mij krijg je niet en één minuut later vlogen ze allemaal op en niet weergezien half jaar later komen ze weer maar de duiven vliegen met mij mee. Ik ga met een gerust hart naar mijn werk. eksters en kraaien laten je negatief denken niet doen blijf positief denken dan lukt je veel meer ook de eksters te overwinnen. Maar hou de uil
als optie en denk zelf positief van het werkt, het zal lukken.
1sb