Kan burengeluid zich diagonaal verplaatsen bij appartementen/maisonnettes ?
Ik probeer even in woorden het beeld te schetsen: wij in een maisonnette (dus woonlaag en erboven een verdieping met slaapkamers etc.) . Aan weerszijden buren met hetzelfde type woning. Boven ons (dus boven onze slaapverdieping) ook maisonettes net als bij ons, met buren etc.
Nu het volgende: recht boven ons staat de woning leeg (te koop) en toch horen wij geregeld loop-geluiden, ren-geluiden etc. het is niet per se storend maar terwijl het gebeurde heb ik (in de avond) van buitenaf weleens omhoog gekeken naar de woning boven ons en er brandde geen licht, gewoon affiches met te koop en donker erachter.
Buren aan onze weerszijden horen niks, dus ik zou denken dat het ook niet van hun bovenburen komt en dat dat geluid zich wellicht diagonaal verplaatst.
Oh ja voor de beeldvorming: dat lopen en rennen etc. horen we dus ook als we in de woonkamer zitten (kan je nagaan, en onze slaapverdieping zit er dan nog tussen) .
Als het weer gebeurt ga ik wel boven op hun galerij lopen en toch 'stiekem' even langs die deur lopen, hoewel het leeg staat. Ja, het is niet dat ik niet in geesten ofzo geloof, maar ik ga er even van uit dat ik op zich niet gelijk zo drastisch hoef te denken :-)
Hoop ook dat ik een beetje duidelijk huizenplaatje heb kunnen verwoorden :-)
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.