De opleiding verzorgende en huisartsassistent(e) zijn 3 jarige mbo opleidingen. MBOv en HBOv duren 4 jaar.

Als je al enige ervaring in de zorg hebt, dan kun je de opleidingen verzorgende en huisartsassistent verkort doen in 18 maanden.

Als je niet meer zo lang naar school wil, dan is een baan bij de thuiszorg misschien een optie.
AlphaLimaSierra
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je in de thuiszorg dan geen diploma nodig?
Je zou kunnen solliciteren bij een verzorgingstehuis/verpleegtehuis in jouw buurt. Ze vragen veel leerlingen voor opleiding verzorgende niveau 3. Heb hem dit jaar afgerond. Er zijn meerdere mensen van jou leeftijd die dat nog doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ken iemand die op haar 52e een opleiding tot kraamverzorgster is gestart. Was werkend leren, dus 1 dag naar school en nog wel gewoon geld verdienen ;-) Een leerbedrijf vinden was geen probleem (ze konden immers nog 13 jaar van dr genieten). Wat oudere kraamverzorgsters zijn meer in trek dan jonge bloemen!
Ze heeft de opleiding gedaan bij het ROC in Amsterdam, maar er zijn vast nog andere scholen/plaatsen waar je dit kan doen.
In de kraamzorg is het vaak zo dat je na je 55e geen nacht- en weekenddiensten meer hoeft te draaien :-)