Na ruim 5 jaar een rekening van gemeente na uitslag meting kadaster. Kan dat?

In nov ´06 hebben we een stuk grond van de gemeente gekocht van ong 28m2. In de akte staat dat bij een verschil van meer dan 5% er een herberekening komt. het is 30m2 dus dat is meer dan 5%. Nu na ruim 5 jaar krijgen we een rekening van 162 Euro. Kan dat?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen

Het beste antwoord

Op grond van artikel 3:306 BW, verjaart een rechtsvordering door verloop van twintig jaren, tenzij de wet anders bepaalt.

Uitzonderingen zijn:
- een huurvordering is na 5 jaar verjaard. (art. 3:307 BW)
- Als er sprake is van een consumentenkoop dan geldt er een termijn van 2 jaar, na 2 jaar kan er geen betaling meer worden afgedwongen (art. 7:23 BW)
- belastingschulden zijn na 5 jaar verjaart
- Schadevergoeding wegens milieuverontreiniging 30 jaar.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De gemeente kan u nog de rekening laten betalen.

Andere antwoorden (1)

In het antwoord van Vnas en de reacties daarop staat al wel hoe het wettelijk allemaal geregeld is. Ik zou beginnen met een brief te sturen waarin je, op grond van die argumenten, bezwaar maakt en verzoekt te rekening te crediteren (nee heb je, ja kun je krijgen). Als ze dan vinden dat je alsnog moet betalen dan moeten ze dat op zijn minst beargumenteren, wat mogelijk punten geeft om gericht in beroep te gaan.

P.S. en-passant vermelden dat je dit toch ook wel een vorm van onbehoorlijk bestuur vind is ook nog wel een argument.