Mag een woningbouw (die 16 delen van 21) in bezit heeft, zomaar een andere VVE beheerder aanstellen?

Ik woon in een flat met 21 appartementen. 16 huur woning via woningbouw en 5 koop appartementen. De woningbouw heeft nu (nog) het beheer van de VVE onderzich en wil dit gaan laten verzorgen door een andere VVE beheerder. Er worden 3 offertes aangevraagd door de woningbouw en zij kiezen er een VVE beheerder uit zonder overleg met de 5 eigenaren. Mogen zij dit doen, zonder overleg met ons, omdat zij 16 eenheden bezitten en dus een meerderheid hebben?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Wonen
1.3K
Edraket
3 jaar geleden
Afgaande op het miserabele gedrag van de woningbouw, kunnen jullie eigenaren er alleen maar op vooruit gaan.
ronron1212
3 jaar geleden
Hoezo kunnen ze er alleen maar op vooruit gaan @Edraket.
De vve bepaald nog steeds wat er wel en niet gebeurt dus de woningbouw.
Edraket
3 jaar geleden
Ja dat klopt.
Wat ik zeg geldt alleen als ze zich zouden terugtrekken als eigenaar, en appartementen gaan verkopen.
ronron1212
3 jaar geleden
Ja dat zou kunnen
ronron1212
3 jaar geleden
Maar de woningbouw trekt zich niet terg besteed alleen uit.

Antwoorden (1)

In een VVe bepaald de meerderheid van stemmen wat er gebeurt de woningbouw heeft de meerderheid. Overleg of uitleg had wel netjes geweest.
ronron1212