zijn die plakkende vliegenstrips die je moet ophangen aan lamp of plavond, ook geschikt om muggen mee te vangen?

Gaan muggen ook op die plakstrips zitten, of vliegen ze er soms tegenaan?

Of vliegen ze er in tegenstelling tot vliegen, netjes omheen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
6.7K

Het beste antwoord

De vliegen worden gelokt door een zoete plakkerige prut wat voor hun lekker ruikt, vergelijkbaar met stroop.
Muggen worden aangetrokken door o.a. zweetlucht en kooldioxide (CO2 wat in onze, en dierlijke adem zit). Zo'n vliegenstrip ruikt niet naar zweetvoeten (gelukkig) en produceert ook geen CO2. Muggen zullen zich dus niet aangetrokken voelen tot zo'n strip. Tevens houden muggen meer van 'hangen' bijvoorbeeld aan een plafond.
Met mijn bijbaantje (schoonmaken) ruim ik regelmatig zulke strips op, en, hoewel ik ze niet uitgebreid bestudeer, ben ik er nog nooit een mug op tegengekomen.

Zie bron voor de muggeninfo en andere weetjes over muggen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een interessant verhaal.+1

Andere antwoorden (3)

Wij hebben ook de plakstrips maar helaas is het geen muggen vanger , de vliegen hangen er wel maar de muggen gaan er netjes omheen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja hoor daar gaan ze ook op zitten, maar meer bij toeval. Muggen gaan meer op licht af. Maar probeer het en je weet het...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In het naseizoen kun je last krijgen van steekmuggen in huis. Deze soort is lichtschuw en je overdag verbergen ze zich op hoge beschutte plaatsen (achter rommel op een kast) en s nachts gaan ze op zoek naar bloed. Als je wakkwer wordt van het gezoem en het licht aandoet zie je ze vaak op de muur zitten. De kans dat ze midden in de kamer tegen een vliegenstrip aanvliegen is dus klein. De talloze muggen die op het licht afkomen en s nachts op een verlicht plafond gaan zitten steken niet.