Wie heeft de gouden tip tegen muggen, behalve dan in een muskietentent of alle ramen dichthouden? Ik bedoel meer op de camping of s avonds in de tuin

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Citrus kaarsen helpen. verder kan een anti muggen middel met deed erin goed helpen. Lavendel houden muggen ook niet van. Verder kan je een kachel aansteken, want van rook houden ze ook niet. Als je echt een hekel hebt aan muggen in de tuin, begin dan niet aan een vijver.

Citrus kaars, heeft bij ons op de camping vaak geholpen.

Muggen hebben een scheithekel aan rook. Rook van vuur als je haar/kleren er naar ruiken zul je er geenast gan hebben. Alleen jij zult wel last van de lucht hebben. Het helpt ook wel om het vuur snachts aan te laten, maar dat is ook niet ideaal... Misschien gewoon luchtkaarsen.

Wij zetten altijd citronella kaarsen onder de tafel op het terras omdat die lucht dan blijft hangen onder de tafel. En ze zitten heel vaak op je benen. Als je dan ook nog een felle lamp een meter of 3 van je tafel in het gras zet dan trekken er daar ook veel naartoe. Hebben wij al jaren succes mee. Maar geprikt wordt je altijd. Maar liever drie keer dan dertig keer. Succes

Zodra het avond wordt, smeer ik me helemaal in met muggenspray van Autan. Het is een rotkarweitje en je gaat er raar van ruiken, maar het helpt prima. Ik word maar zelden gestoken.

Boedhistische aanpak: niet aan ergeren, je krijgt er niks van in NL. Laat je lekker prikken en slaap gewoon verder. Het is alleen maar irritant omdat je dat is aangeleerd.

Ik gebruik Picksan, te koop bij drogist. Is fijn spul, stinkt niet en 100% natuurlijk. Helpt ook tegen teken.

Anti muggen planten Er bestaan planten die er voor zorgen dat de muggen niet op uw af zullen komen wanneer u in de omgeving bent van deze planten. citroengeranium citroenmelisse lavendel pepermunt eucalyptus Natuurlijk anti-insectenmiddel Dit is een heel gemakkelijk middel om vliegend ongedierte op een afstand te houden en om bijtende en stekende insecten te weren. Salie, rozemarijn en alsem staan erom bekend dat zij insecten op een afstand houden omdat ze kamfer en andere essentiële oliën bevatten waar zij niet dol op zijn. Er kunnen gedroogde gekochte kruiden worden gebruikt, maar ze zelf drogen zorgt voor meer aroma. Insectenverjager potpourri Ingrediënten 2 eetlepels gedroogde rozemarijn bladeren 2 eetlepels gedroogde alsem 2 eetlepels gedroogde saliebladeren Bereiding 1.Strip de bladeren van hun takjes en maak ze fijn. 2.Mix alles in een grote ruime schaal 3.Laat het middel dan op een warme plaats staan zodat de oliën vrij spel hebben en de insecten kunnen verjagen. Andere tips Vitamine B helpt ook tegen muggenbeten Er bestaan momenteel muggen pleisters

Bronnen:
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/natuur...

Zoek in de natuur ( wegbermen) naar boerenwormkruid. Pluk hier flink wat bladeren van en wrijf een handje vol bladeren over de plaatsen waar je denkt dat muggen steken. dat zijn vooral de onderbenen en enkels/voeten. Muggen komen nu wel aanvliegen maar vertrekken direct als ze gaan zitten, dus steken niet.

citroenplant op tafel, je insmeren met een doorgesneden ui, knoflook eten, je insmeren met een mengsel van 1 op drie delen(ochtend)urine, azijn en water, gekneusd blad van Boerenwormkruid. ( al gestoken kun je je insmeren met een gekneusd blas van Weegbree. En ja natuurlijk zijn er de gangbare middelen zoals muggenmelk en autan e.d. al zijn die wat giftiger en niet zo best voor je huid... citroen geuren hebben muggen in elk geval een hekel aan maar kijk uit met Deet producten

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100