De haas leeft voornamelijk van grassen en kruiden als klaver, kruisbloemigen en paardenbloemen, aangevuld met knoppen, zaden, twijgen, wortels en landbouwgewassen als bieten, koolplanten, wortelen en granen. Daarnaast eet hij ook schors, paddenstoelen en vruchten als appels en bessen. De haas heeft een voorkeur voor wilde kruiden boven gecultiveerde.[3] 's Zomers eet hij voornamelijk kruiden, wortels en scheuten, 's winters voornamelijk grassen, knollen, kool, knoppen, zaden en twijgen. In strenge winters eet hij tevens schors. Hierbij kunnen ze veel schade toebrengen aan jonge bomen.[2] Ook eet de haas zijn eigen uitwerpselen (coprofagie) om proteïnen en vitaminen binnen te krijgen. Hij zou ook soms aas eten, in voedselarme seizoenen en zeer strenge winters. Zo hebben de Franse biologen D. en S. Simon gezien hoe meerdere hazen aten van de kadavers van koeien;
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
voortaan als iets letterlijk op wikipedia staat ga ik ook gewoon letterlijk koppiepeesten :P
Who's with me?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is toch de juiste informatie als je de bron maar erbij geeft, ik ga toch niks verzinnen ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jawel het is de juiste info, maar een beetje van jezelf en een beetje van Maggi met een link is beter dan maar klakkeloos kopiëren. I'm with you j0ve :) Wat betreft je opmerking...
Maar ik ga het niet doen, dat Koppiepeesten, gewoon niet mijn ding :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een goed antwoord is een goed antwoord, ook als het in z'n geheel gepaste is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja helemaal waar Hippo en iedereen doet dat op zijn eigenwijze wijze :)

Andere antwoorden (2)

Al het groen voer dat er in de natuur te vinden is ...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vooral wortels kan je goed van zien! haha