Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wie heeft ervaring met een boekweitkussen?

Ik heb gehoord dat een boekweit kussen een goeie ondersteuning geeft aan je hoofd en nek. Maar het lijkt me een beetje hard. Heeft iemand hier ervaring mee?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
10.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (6)

Die boekweitkorreltjes zijn heel klein, dus hard is het zeker niet. En de mensen die zo'n kussen gebruiken zijn er heel enthousiast over. Maar ik heb er zelf geen ervaring mee en dat komt doordat ik heel gevoelig ben voor geluiden als ik wil slapen. Bij elke beweging van je hoofd hoor je de korreltjes kraakgeluidjes maken. Dus je moet alleen een boekweitkussen gebruiken als je tegen die geluiden kan.
(Lees meer...)
Amadea
12 jaar geleden
Kristal
12 jaar geleden
Ja, dat vind ik ook heel vervelend, dat geluid als je je even beweegt. +1
Ik heb er eentje gehad en vond het een kolere ding.

Die boekweit korrels zijn niet voor de ondersteuning maar voor de warmteopname. Of liever gezegd, koel houden.

Deze korrels worden niet warm zoals een normaal kussen doet door jouw lichaamswarmte maar blijft koel.

Maar de ondersteuning vond ik 3x niets. Misschien wel als je een rugslaper bent, maar als je, net als ik, veel op je zij ligt is hij niet aan te raden. Tenminste, dat is mijn ervaring.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een plus voor je theorie betreffende dat het kussen beter is voor een rugslaper. Denk dat je daarmee wel goed zit.
http://www.boekweitkussen.nl/

Ik zou hem voor geen goud meer willen missen. Je kussen gaat niet broeien. Je nek is altijd goed ondersteund. Je kunt hem vormen naar eigen gevoel en dan blijft hij zo liggen. Heerlijk.
Het geluid is even wennen. Duurt ongeveer een week. Daarna wil je nooit meer iets anders.

Kijk bij de link en je hebt nog een aanbieding ook. Voor die prijs kan je gerust de gok wagen.