Wie heeft ervaring met een boekweitkussen?

Ik heb gehoord dat een boekweit kussen een goeie ondersteuning geeft aan je hoofd en nek. Maar het lijkt me een beetje hard. Heeft iemand hier ervaring mee?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
10.4K

Antwoorden (6)

Die boekweitkorreltjes zijn heel klein, dus hard is het zeker niet. En de mensen die zo'n kussen gebruiken zijn er heel enthousiast over. Maar ik heb er zelf geen ervaring mee en dat komt doordat ik heel gevoelig ben voor geluiden als ik wil slapen. Bij elke beweging van je hoofd hoor je de korreltjes kraakgeluidjes maken. Dus je moet alleen een boekweitkussen gebruiken als je tegen die geluiden kan.
Amadea
12 jaar geleden
Kristal
12 jaar geleden
Ja, dat vind ik ook heel vervelend, dat geluid als je je even beweegt. +1
Ik heb er eentje gehad en vond het een kolere ding.

Die boekweit korrels zijn niet voor de ondersteuning maar voor de warmteopname. Of liever gezegd, koel houden.

Deze korrels worden niet warm zoals een normaal kussen doet door jouw lichaamswarmte maar blijft koel.

Maar de ondersteuning vond ik 3x niets. Misschien wel als je een rugslaper bent, maar als je, net als ik, veel op je zij ligt is hij niet aan te raden. Tenminste, dat is mijn ervaring.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een plus voor je theorie betreffende dat het kussen beter is voor een rugslaper. Denk dat je daarmee wel goed zit.
http://www.boekweitkussen.nl/

Ik zou hem voor geen goud meer willen missen. Je kussen gaat niet broeien. Je nek is altijd goed ondersteund. Je kunt hem vormen naar eigen gevoel en dan blijft hij zo liggen. Heerlijk.
Het geluid is even wennen. Duurt ongeveer een week. Daarna wil je nooit meer iets anders.

Kijk bij de link en je hebt nog een aanbieding ook. Voor die prijs kan je gerust de gok wagen.
Ze zijn kleiner van formaat dan de gewone hoofdkussens, maar dat is juist goed.
Ivana
12 jaar geleden
Mijn ervaring bestaat er uit dat toen ik na 1 nacht slapen op zo`n ding wakker werd, het hele bed gevuld was met boekweit...

Dus mijn advies: als je het wilt proberen, neem er geen één uit een opruimbak en controleer het kussen voor aankoop aan alle kanten, of er geen scheur in zit.

Vond het trouwens aan het begin van de nacht, toen het kussen nog vol boekweit zat, al niet erg comfortabel liggen. Zoals je zelf al schreef; een beetje hard.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben visueel ingesteld dus voor jouw eerste alinea een plus vanwege de glimlach die ik niet kon onderdrukken!
Als je zoiets wilt proberen koop dan eerst een nekversie. Deze is niet zo duur en te koop bv bij de tuinen. De nekversie kan je opwarmen in de magnetron. Erg fijn voor als je last van je nek hebt.

Het slapen op zo'n kussen geeft vaak onrust door het lawaai van de korrels daarbij ruikt het. Je moet er tegen kunnen. Gewoon proberen dus!

Succes!

Toegevoegd na 48 seconden:
de nekversie kun je gewoon overdag gebruiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoi hoi
Ik heb ook zo een kissen slaap er nu 2 weken op
Tenminste een poging tot goed slapen.
Het kussen is niet hard
In tegendeel het id een slappe vaatdoek haha
Ik heb hem al bijgevuld.
Mou dat gaat een berg kosten hoor
Zit weinig inhoud in kussen zelf maar ook in de bijvulling ik denk dat je na 10 zakken een resultaat heb.
Zonder bijvullen is het slap ligt niet goed en de korrels gaan alle kanten op het zijn best grote hoezen waar de korrels inzitten
Zie die maar eens goed te krijgen!
Die van mij komt bij de onlinedrogist vandaan.
Ik mis mijn oude kussen lekker stevig en hoog niet of je met je hoofd gewoon op je matras ligt met wat korrels naast je oren.
Nee dit is geen fijn product