Hoe krijg je een paard in draf?

Adora(paard van kennis) loopt in de wei rond en is 18 jaar. Ik was vandaag op haar aan t rijden , maar hoe ik ook met mn voeten tegen haar buik tikte, ze wilde niet sneller gaan.
Heeft iemand een oplossing?9

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
1K

Antwoorden (3)

je teugels naar voren houden en misschien een zweepje?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien zit je het paard in de weg. Het heeft geen zin om met je benen te schoppen dat het in draf moet, als je met de rest van je lichaam het paard in de weg zit. Probeer of je met een stemhulp 'drrrrrrrrrrrraf' en een lichte beenhulp het paard in draf krijgt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoals mijn voorganger al zei zal het paard niet aandraven als jij hem in de weg zit. Verzeker jezelf ervan dat je op het moment van aandraven niet tegelijk ook aan de teugels trekt of hangt, want het paard heeft geleerd dat dat de rem, zal jou tegenstrijdige aanwijzingen niet meer snappen en besluiten dat als jij niet weet wat er moet gebeuren, zijzelf beter de leiding kan nemen. Jij bent duidelijk niet degene die het voor het zeggen heeft. Dit ga je niet oplossen met maar blijven drijven en/of een zweepje. Misschien dat ze na het gebruik van zweep slim genoeg is om te snappen dat je haar in draf wil hebben en het uit pure goedheid doet, maar haar respect win je er niet mee en een actieve draf zal het zeker niet worden. Je zit er met je houding en je handen teveel in de weg.

Verder moet je weten dat een paard van nature geen energie verbruikt waar het het nut niet van in ziet. Wij weten dat er hier geen leeuwen of tijgers zijn, dat paard weet dat niet en zal altijd, zelfs na intensief trainen, nog energie bewaren om op de vlucht te slaan. Als jij in alles tegen werkt is het voor het paard niet nuttig om te gaan draven en omdat je tegenstrijdig bent ziet ze je niet als leider dus heeft zij ook niet te luisteren, maar vind ze dat zij mag beslissen voor jou hoe hard jullie gaan (jij bent voor haar idee niet toerekeningsvatbaar als jij haar en harder wil laten lopen en tegelijk steeds remt).

Je zal je handen op een plaats moeten houden zonder druk, naar voren kijken waar je naar toe wil en niet naar de grond, met je lichaam een voorwaartse, niet hinderlijke houding aannemen, en dan pas drijven. Maar vanaf GV is het moeilijk te zeggen wat er precies allemaal fout gaat, daarvoor moet je iemand in je omgeving hebben die er verstand van heeft. Misschien die kennis? Bedenk dat JIJ wilt dat dat paard dat doet en dat als ie het doet dat eigenlijk een wonder is en niet iets vanzelfsprekend. Als je dit niet inziet kun je misschien beter brommer gaan rijden, die doet exact wat je wil. Een paard moet eerst respect voor je hebben (of een enorme goedzak van een beginnerspaard zijn)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+