Hoe krijg ik snel de wortels van een boom/struik uit mijn tuin zodat deze niet blijven groeien

grote gedeelte weggehaald nu de wortels nog

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Tuin
53.9K

Het beste antwoord

Jammer dat je het grootste gedelte hebt weggehaald!
Als je een sruik of boom rooit laat dan de stam of dikste
takken van boom of struik 1.50 m.á 2m. boven de grond staan. Graaf dan rond de boom of struik de wortels zo diep en ruim mogelijk vrij. Probeer daarna de stam als
hefboom te gebruiken door hem zo hoog mogelijk vast te
pakken en heen en weer te bewegen zo dat de wortels los komen. Lukt dit niet sla dan de dikste wortels met een bijl of steekschop over. Uiteindelijk zal de stam met wortels uit de grond vrij komen. In jou geval zit er niks anders op dan het zelfde te doen, maar helaas kun je geen gebruik meer maken van de stam of gezaagde takken van een struik.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Alles wegspitten wat voor je tuin niet altijd leuk is of er een paar keer een niet milieu vriendenlijk middel (sorry) opspuiten als je het zo niet wegkrijgt.
Zelf gebruik in dan een paar keer round up dat is een onkruid verdelger maar werkt hiervoor ook.
Op de afgezaagde/geknipte resten spuiten het wordt opgenomen door de resten en die vervoeren het naar de wortels. Zo gaan ze uiteindelijk dood.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik heb een grote, enorm lelijke forsythia eens eerst afgezaagd, en daarna de grootste wortels die van de tronk afliepen ook doorgezaagd.
er is niets meer van teruggekomen, en de boel was met een paar jaar verteerd en vergaan.
Rieneke1
14 jaar geleden
Grond en wortels goed losmaken!
Door spitten totdat je alles los hebt.

Te zwaar? Ik heb er wel eens een touw om de wortels gebonden (bij boom) en met een trekhaak aan de auto het uit de grond getrokken.

Succes in ieder geval!

Toegevoegd na 21 minuten:
Gewoon door scheppen, tot het diepste punt, alles verwijderen, lijkt mij de beste optie!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heeft mijn man ook eens gedaan, trok gelijk de auto aan flarden, werd een duur grapje.
En in een achtertuintje kun je niet altijd komen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Moet er even om lachen, sorry! Bij mij is het goed gelukt. Maar natuurlijk is uitscheppen de enige goede optie!
Dank voor je reactie!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Graag gedaan.
Ik weet nog een goed e-book op:
http://tinyurl.com/PraktischeTuinTips