Altijd als ik die plastic rubberen gele keukenhandshoenen heb gebruikt, ruiken de hele dag mijn handen naar die plasticrubber lucht. wat kan ik doen?

Zeep en shampoo, allesreiniger hielp niet. Ook niet citroen.
Dat metale zeepje werkt ook niet. Weet iemand een andere oplossing?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
4.5K

Antwoorden (7)

Gewoon die handschoenen niet meer gebruiken. Je vel op je handen kan wel tegen een stootje. Maar als dat geen mogelijkheid is koop dan eens van die doktershandschoenen. Je kunt ze bij de drogist halen. Ze zijn er met- en zonder poeder. Kijk of dat je bevalt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn ook rode (?) en die zweten minder van binnen. Ik kan me de gele niet meer herinneren. Ik geloof dat ik die van de Hema wel eens gehad heb en dat omdat het de goede maat was. De rode zijn voor gevoelige huid.
Je kan het in elk geval proberen. Als ik ze niet draag dan heb ik een dag schrale vingertoppen en dat vind ik erger.

Toegevoegd na 1 minuut:
O, de chirurgen hebben gaan antislip.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het enige dat ik kan verzinnen is talkpoeder in de handschoenen strooien, zodat je niet zo zweet in die dingen en ze niet aan je handen vastplakken. Maar ik geef er geen garantie op!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De handschoenen voor het eerste gebruik even binnenste buiten draaien en met soda water schoonmaken, na het drogen talkpoeder met menthol geur (je weet wel, die voor de jeuk) En er is geen rubberluchtje meer te bekennen.

Of eerst je handen met een paar drupjes tea tree olie insmeren, dat ruikt enorm sterk!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Koffiedrab neemt ook veel luchtjes op. Misschien proberen je handen voor je ze wast goed in te wrijven met drab
12 jaar geleden
Ja, dat is herkenbaar. Wat een vieze lucht is dat he?
Ik krijg het zelf van mijn handen dor ze goed te schrobben met tandpasta. Het klinkt een beetje vreemd, maar het werkt echt.
Ben benieuwd of dit bij jou ook werkt?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij de drogist van die plastic handschoenen halen en die eerst aandoen, dus onder die rubber dingen. Want die stinken inderdaad :-(