Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Zit er doorlopend elektriciteit po "touch down "schemerlampen?

Wanneer de stekker in het stopcontact zit , hoef je de lamp maar aan te raken en ze gaat aan ,maar hoe zit dat met het stroomverbruik , hierover lees je niks op de verpakking.

12 jaar geleden
in: Wonen
2.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

in principe is dit heel weinig: De electriciteit gaat pas lopen als je de lamp aanraakt: Jij vormt de aarde voor een heel zwak stroompje wat de schakelaar activeert. Zoals je de lamp niet aanraakt loopt er geen stroom
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

De elektronische schakelaar die de lamp door aanraking aan- en uitschakelt zal inderdaad een heel klein beetje stroom trekken, maar die is verwaarloosbaar klein ten opzichte van de stroom die de lamp trekt als hij brandt.

Toegevoegd na 11 minuten:
Ik zie net op internet dat de "Touch Down" voorzien kan worden met diverse typen lampen, het stroomverbruik zal afhankelijk zijn of je er een halogeenlamp dan wel een LED-lamp in gebruikt.
(of het je hebt een ander product op het oog dat onder dezelfde naam verkocht wordt.)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De lamp staat altijd stand-by en verbruikt dus 24 uur per dag stroom.
Dit zal weinig zijn, maar hoeveel precies zal je aan de fabrikant moeten vragen.

Of ergens een verbruiksmeter kopen (zijn er al vanaf 10 a 15,-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe die lampen precies werken weet ik niet, maar ik ga ervan uit dat er een transformator of adapter aanstaat. Die kunnen een paar Watt en meer verbruiken.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding