Waarom is een bidet nooit populair geworden in Nederland?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
6K
Amadea
12 jaar geleden
Wij gaan niet graag met de billen bloot....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat het plasje water wat achterblijft in een vlakspoeltoilet ook voldoet. Ons bin zuunig....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
citaat"Omdat het plasje water wat achterblijft in een vlakspoeltoilet ook voldoet. Ons bin zuunig…." einde citaat ??????? Ik begrijp deze reactie niet..
U weet wel wat een bidet is en hoe het gebruikt wordt ?? In ieder geval, ik zou graag kiezen voor een gecombineerde toilet met bidetfunctie !
Lijkt me stukken frisser dan alleen toiletpapier

Het beste antwoord

Bij mij vanwege de ruimte, wrs bij meer mensen daarom.
Een bidet neemt redelijk wat ruimte in beslag voor het beperkte aantal keren per dag dat je hem gebruikt. Al heb ik wel eens spijt dat ik er geen ruimte voor gemaakt heb. Ook makkelijk met kinderen, voor de billen, maar ook bv voetenwassen. Gelukkig gaan we op vak naar een huisje met bidet ;).
Als je de ruimte hebt: gewoon doen zou mijn advies zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

weet iemand nog van die fles die sommige mensen in de wc hebben staan? Emile ratelband heeft het een keer erover gehad, dat is de goedkope variant van het bidet...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat de gemiddelde Nederlander, waarbij vast zijn/haar nuchtere karakter een rol speelt, daar niet zo bij stil staat. En waarschijnlijk speelt er ook iets van ik doe het al zo lang zonder, ik heb dat vreemde ding niet nodig.

Natuurlijk moet je ook wel de ruimte hebben in je badkamer om er een te plaatsen. Maar na op vakantie het handige gebruik te hebben leren kennen, heb ik zelf al jaren een bidet en zou het niet willen missen. Afgezien van het normale gebruik voor het eenvoudig en hygiënisch wassen van het onderlichaam zijn er tal van handige andere gebruikstoepassingen zoals:

je voeten wassen, handwasjes, het gekoeld houden van cola en bier, tot het schoonmaken van sportschoenen en als hulp bij het onderhouden van potplanten, (te droge) wortels van potplanten laten volzuigen met water.

Er valt vast nog wel iets te verzinnen.
Dus overweeg je ooit een nieuwe badkamer een bidet is zeker een aanrader.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dus jij doet handwasjes in een bidet?
ItisILeClerc
12 jaar geleden
lekker hygiënisch...
het is hier frisser, met een vochtige bilspleet lopen is dan niet plezant
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Van oudsher waren Nederlanders proper op hun huis maar viezerikken wat hun lichaam betreft. Tegenwoordig is dat laatste wel verbeterd, maar conservatief als we zijn gebruiken we toch liever 42 meter toiletpapier dan even onze billen te wassen.
Die fles om je billen mee te spoelen hebben sommige Nederlanders mee uit Indonesië genomen, daar was men dan wel arm maar niet zo vies op het lichaam.
Een bidet kost ruimte en daarmee geld en als wij Nederlanders geld uitgeven dan toch maar liever aan een auto voor de deur want dat zien anderen beter.